فراخوان حوزه امام رضا(ع) برای برگزاری کرسی آزاداندیشی
کد خبر: 3771803
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

فراخوان حوزه امام رضا(ع) برای برگزاری کرسی آزاداندیشی

گروه حوزه علمیه ــ مرکز آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) طی فراخوانی برای برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع فقه نظام‌ساز اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایکنا؛ مرکز آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) طی فراخوانی ضمن دعوت از پژوهشگران فقه نظام‌ساز جهت مشارکت در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، آمادگی خود را برای برگزاری این نشست‌ها اعلام کرد.

در متن این فراخوان می‌خوانیم: «بدون تردید بخش عمده‌ای از سنت‌های علمی و فکری عریق و عمیق در جهان اسلام بر پایه گفت‌وگوها و مناظرات علمی شکل و سامان یافته است که علاوه بر تولید معرفت موجب آشکارسازی ابعاد مختلف معرفتی دین گردیده است و این امر منتهی به تدوین رساله‌ها و کتاب‌های وزینی در سنت فلسفی، کلامی، عرفانی و فقهی بین ادیانی و مذاهبی و حتی درون مذهبی گردیده است.

در ادامه این سنت حسنه، مقام معظم رهبری کرارا به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی توصیه و تأکید نموده‌اند. به گونه‌ای که تولید علم و اندیشه دینی و تمدن‌سازی را بدون این امر ناممکن دانسته‌اند. نادیده گرفتن این مهم از سوی متولیان فکری و فرهنگی موجب طرح مباحث در فضای ژورنالیستی و موج‌سواری جریان‌های سیاسی می‌گردد.

بر پایه این سنت علمی و فکری حوزه‌های علمیه، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) که رویکرد خود را معطوف به آموزش و پژوهش در حوزه فقه نظام‌ساز قرار داده است و تنها راه تولید علم را از رهگذر آزاداندیشی می‌داند، ضمن استقبال از فضای ایجاد شده در سطح اساتید عالی حوزه، آمادگی خود را جهت برگزاری مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی با دیدگاه‌های موافق و مخالف اعلام می‌دارد.»

انتهای پیام

captcha