محفل انس با قرآن به یاد شهدای حادثه تروریستی چابهار در بوشهر
کد خبر: 3771698
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

محفل انس با قرآن به یاد شهدای حادثه تروریستی چابهار در بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز بوشهری ویژه مراسم بزرگداشت شهدای ناجا در حادثه تروریستی چابهار شامگاه سه‌شنبه، ۲۰ آذر، در محل مسجد توحید منطقه ۱ بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم بزرگداشت داریوش رنجبر و ناصر دُرزاده، شهیدان نیروی انتظامی در حادثه تروریستی چابهار، از سوی فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر و با همکاری هیئت امنای مسجد و کانون فرهنگی هنری توحید و با حضور پرسنل یگان‌های نیروهای مسلح، مردم متدین و مسئولان استانی شامگاه سه‌شنبه، 20 آذر، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد توحید منطقه ۱ این شهر برگزار شد.

آیات نور در محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز بوشهری در ابتدای مراسم بزرگداشت شهدای ناجا در حادثه تروریستی چابهار تلاوت شد.

شهدا؛ راویان میدان جهاد و نماد ولایتمداری و استکبارستیزی

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین روح‌الله رحیمی، مسئول عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بوشهر، در این آئین با بیان اینکه شهدا راویان میدان جهاد و نماد ولایتمداری و استکبارستیزی هستند، اظهار کرد: خداوند جان و اموال مؤمنان را در قبال بهشت خریداری می‌کند و کسانی در راه دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی سرزمینشان و در راه خدا جهاد می‌کنند و کشته می‌شوند و به مقام شهادت نائل می‌آیند. بهای این معامله بهشت رضوان است که در کتاب‌های آسمانی تورات، انجیل و قرآن کریم به آن اشاره شده است.

سه ویژگی مسلمانان موحد و انقلابی

وی برافراشته نگه داشتن پرچم اسلام، جهاد در راه خدا و مبارزه با آفاتی که دین را تهدید می‌کند سه ویژگی مسلمانان موحد، انقلابی و جهادگر خواند و گفت: مقام والای شهدا مقام حسرت و عبرت است نه مقام تأثر و تأسف؛ شهادت دارای مقام «فوز عظیم» است.

ترویج بیان سیره سیاسی شهدا در جامعه

مسئول عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بوشهر ادامه داد: سیره سیاسی شهدا برگرفته از وصیت‌نامه آن‌هاست و حفظ مرز و کیان اسلامی و ترویج سیره شهدا تکلیف امروز مردم جامعه به خصوص یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

حمله جریان ضد دینی تکفیری به مدافعان شیعه و سنی در چابهار

حجت‌الاسلام رحیمی با اعلام اینکه فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر 156 شهید، 350 جانباز و 119 آزاده در کارنامه مجاهدتی و عملیاتی خود ثبت کرده است، تصریح کرد: دشمنان مزدور در حادثه تروریستی چابهار به مدافعان شیعه و سنی کشور حمله کردند و این دو نیروی جان بر کف ناجا را به شهادت رساندند و این نشان از خباثت و جریان ضد دینی تکفیری‌ها دارد.

سه نکته مشترک وصیت‌نامه نورانی شهدا

وی در پایان با بیان اینکه دفاع از ولایت فقیه، دفاع از وطن و حفظ حجاب و حیا سه نکته مشترک در وصیت‌نامه نورانی شهداست، گفت: شهدا با شهادتشان امنیت و آرامش را به جامعه امروز و نسل آینده کشور ارزانی دادند، زیرا شهدا «عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» هستند و عشق و محبت به خدا در دل و قلب شهدا جاری و ساری است.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

انتهای پیام

captcha