«مسجد تی‌وی»، رسانه‌ای برای اشتراک تجربه مسجدی‌ها
کد خبر: 3771611
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳

«مسجد تی‌وی»، رسانه‌ای برای اشتراک تجربه مسجدی‌ها

کانون خبرنگاران نبأ ــ متولیان مساجد می‌توانند ایده‌ها، تجربیات موفّق و گزارش برنامه‌های فرهنگی خود، به همراه اطلاعات مسجد و امام ‌جماعت را در قالب کلیپ‌های کوتاه ضبط کرده و در مسجد تی وی به نمایش بگذارند.

امیرحسین فتحعلی‌زاده، سردبیر سایت مسجد تی‌وی در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با اشاره به فعالیت‌های این سایت گفت: این سایت در ادامه‌‌ فعالیت‌های باشگاه ایده‌پردازان مسجدی(بام)، به تولید و توزیع کلیپ‌های کوتاه ایده‌محور در ارتباط با فعالیت‌های خلاقانه، مؤثر و جدید برای مسجد، در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... می‌پردازد.

وی اعلام کرد: پس از شناسایی مساجد شاخص و ایده‌محور و ارتباطات اولیه، مصاحبه و گفت‌وگوی دوستان با امام‌ جماعت و افراد موفّق آن مسجد ضبطشده و پس از تدوین، کلیپ‌هایی در حد 2 دقیقه، تولید و منتشر می‌شود. تا کنون حدود 255 کلیپ تولیدی در سایت بارگذاری‌ و 19 مسجد و 24 امام جماعت، چهره این سایت شده‌اند.

فتحعلی‌زاده به قسمت‌های مختلف این سایت اشاره کرد و گفت: از جمله بخش‌های ویژه سایت مسجد تی‌وی، «کانال‌ها» است، که برای هر مسجد به صورت اختصاصی در نظر گرفته‌ شده است. متولیان مساجد می‌توانند در این بخش، ایده‌ها، تجربیات موفّق و گزارش برنامه‌های فرهنگی خود، به همراه اطلاعات مسجد و امام ‌جماعت را، در قالب کلیپ‌های کوتاه ضبط کرده و در این قسمت به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: این کلیپ‌ها می‌تواند الگوبخش برای مساجد سراسر کشور بوده و ارتباط بین مساجد را تسهیل کنند. قابلیت اشتراک‌گذاری و دنبال‌کردن کانال هر مسجد نیز وجود دارد.

سردبیر سایت مسجد تی‌وی اعلام کرد: در بخش «سری‌ها» کلیپ‌های سایت مسجد تی‌وی، در موضوعات: طرح‌های تربیتی، مسجد و بانوان، مسجد و جوانان، مسجد و نوجوانان و مسجد و کودکان دسته‌بندی شده‌ است. همچنین «دسته‌ها» شامل: امام‌ جماعت موفّق، ایده‌ها و تجربه‌ها، سینمامسجد و مساجد الگو است.

وی «سینما مسجد» را از جمله خدمات ویژه‌ مسجد تی‌وی دانست و گفت: واضح است که همه‌ محتوای موجود در فضای مجازی، مناسب برای پخش داخل مساجد نیست. به همین دلیل، سینما مسجد در پی این است که محتوای رسانه‌ای لازم متناسب با مساجد را در قالب‌هایی از قبیل: فیلم کوتاه، مستندهای جذّاب مسجدی، فیلم سینمایی، موشن‌گرافیک، پویانمایی، کلیپ‌های مناسبتی و... فراهم آورد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: سایت مسجد تی‌وی، مشتاقانه به دنبال ارتباط با فعّالان فرهنگی مساجد سراسر کشور بوده و پیشاپیش از همکاری همه‌‌‌ برادران و خواهران جهت غنای بیش از پیش مسجد تی‌وی، سپاسگذاری می‌کند. فعّالان فرهنگی مساجد سراسر کشور می‌توانند ایده‌ها، فعّالیت‌ها و تجارب موفّق مسجدی خود را ضبط و با نام مسجد خود در سایت ثبت کنند، تا پس از انتشار، ایده‌بخش مساجد سراسر کشور بوده و به‌آسانی در دسترس آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به روش‌های دسترسی به مسجد تی‌وی گفت: هم‌اکنون، مسجد تی‌وی، در شبکه‌ اجتماعی ایتا به نشانی masjedtv و اینستاگرام و سایت آپارات به نشانی masjed.tv به فعّالیت می‌پردازد.

 سایت مسجد تی‌وی همچنین به نشانی  masjed.tv 29 مرداد هم‌زمان با سالروز جهانی مسجد با حضور حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت محترم آستان مقدّس رضوی رونمایی شد.

حسین رشیدی

انتهای پیام

captcha