شناسایی و ساماندهی ۵۰ جلسه خانگی قرآن در بروجرد
کد خبر: 3751868
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

شناسایی و ساماندهی ۵۰ جلسه خانگی قرآن در بروجرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد از ساماندهی و شناسایی ۵۰ جلسه خانگی قرآن در این شهرستان خبر داد.

 شناسایی و ساماندهی ۵۰ جلسه خانگی قرآن در بروجرد

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد امروز، ‌9 مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شناسایی جلسات خانگی قرآن‌کریم می‌تواند یک الگو از ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه به‌ویژه در بین بانوان ارائه کند، اظهار کرد: ۵۰ نشست خانگی قرآن با حضور بیش‌از ۱۵۰۰ نفر قطعاً ظرفیتی است که با تعامل سازمان تبلیغات و نهادهای وابسته می‌توان به آن وجهه‌ای خاص بخشید.
وی افزود: ساماندهی جلسات و کلاس‌های خانگی قرآن‌کریم به ترویج فرهنگ دینی و همچنین تلاوت قرآن منجر شده که معمولاً به‌صورت مردمی اداره می‌شود.
جعفرپور در ادامه از ایجاد بانک اطلاعات فعالان قرآنی بروجرد تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: یکی‌از ویژگی‌های بارز این بانک اطلاعاتی ارائه داده‌های خام برای تحلیل نقاط ضعف و قوت و ارائه آمار برای برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سواد قرآنی در جامعه است که از این بابت راه‌اندازی بانک اطلاعاتی قرآنی برای ما بسیار اهمیت دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد یادآور شد: امیدواریم با همکاری تشکل‌های قرآنی موجود در سال‌های آینده هیچ بی‌سواد قرآنی در شهرستان وجود نداشته باشد.

ثبت اطلاعات ۷۰ درصد از روحانیان بومی بروجرد در سامانه سجام
جعفرپور همچنین از ثبت اطلاعات 70 درصد روحانیون این شهرستان در سامانه سجام خبر داد و گفت: این طرح با هدف دسترسی سریع و آسان‌تر به مبلغان جهت اطلاع‌رسانی از مراسم ملی و مذهبی و کارهای فرهنگی و تبلیغی در این شهرستان انجام شده است.
وی ادامه داد: تاکنون بالغ‌بر ۷۰ درصد از مبلّغان و مبلّغات با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد مدارک خود را تحویل داده‌ و اقدام به ثبت‌نام در سامانه سجام کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha