جزئیات حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز / تعداد و اسامی شهدا + فیلم و عکس
کد خبر: 3748769
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

جزئیات حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز / تعداد و اسامی شهدا + فیلم و عکس

گروه سیاست و اقتصاد ـ صبح امروز 31 شهریورماه در مراسم رژه‌ نیروی‌های مسلح چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی است شماری به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

به گزارش ایکنا از خوزستان، صبح امروز 31 شهریورماه در مراسم رژه‌ نیروهای مسلح چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی است شماری به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح و زخمی شدند.

9:40 گزارش عکاس ایکنا حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند و برای حفاظت افراد به داخل پایگاه منتقل شدند. همچنین به گفته شاهدان عینی صدای آژیر آمبولانس به گوش می‌رسد که در حال انتقال زخمی شدگان و یا شهدا است.

9:45 بنابراین گزارش، تیراندازی از سوی تروریست‌هایی که لباس نظامی برتن داشتند، حدود 10 دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌روند، شنیده می‌شود.

10:09 به گفته عکاس ایکنا که اکنون در محل حاضر است تاکنون 8 شهید و 20 مجروح آمار تلفات این حادثه تروریستی است.

10:30 براساس این گزارش همچنان صدای آمبولانس در محل شنیده می‌شود و زخمیان در حال انتقال به بیمارستان هستند. گفته می‌شود که زنان و کودکان هم در شمار زخمیان هستند.

10:45 هم اکنون تعدادی از خبرنگاران و عکاسان در پادگان نزدیک به محل حادثه پناه داده شده‌اند.

10:51 گروه‌های وابسته به تروریست‌های تجزیه‌طلب الاحواز با انتشار پوستری، مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفتند.

حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز+فیلم

10:56 در این حمله تروریستی تاکنون علی لویمی، اسماعیل شفیعی‌نژاد، میلاد جهانگیرنژاد، رضا شفیعی، سعید کریمی، امیر فرخی، و یونس پورحلو به شهادت رسیدند.

11:02 علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی استاندار خوزستان عنوان کرد که در حمله تروریستی حدود 8 یا 9 نفر از نیروهای انتظامی شهید و بیش از 20 نفر مجروح شدند. همچنین تروریست‌‌ها 4 نفر بودند که دو نفر از آنها کشته و دو نفر دیگر دستگیر شدند.

11:15 وزیر بهداشت به منظور پیگیری وضعیت مجروحین، 3 نماینده خود را به اهواز فرستاد.

11:40 معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: تعداد کشته ها در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به 11 نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد.

12:03 دکتر ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کشته شدن حدود 10 نفر و مجروح شدن بیش از 60 نفر در حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

12:14 سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد: تیم تروریستی امروز اهواز ۴ نفر بودند که جنازه ۳ نفر در اختیار نیروهای امنیتی است و نفر چهارم نیز دستگیر شد.

12:34 سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: یک تیم 4 نفره تروریستی از فاصله نسبتا نزدیک از مخفیگاهی که یک پارک جنگلی است، با لباس مبدل به ستون رژه رونده حمله کردند.

وی ادامه داد: بلافاصله نیروهای مستقر در محل عکس‌العمل نشان دادند. از این تیم چهار نفره تروریستی، دو نفر در محل کشته شدند. یک نفر نیز مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان کشته شد. در نهایت سه نفر از این افراد کشته شده‌اند. نفر چهارم این تیم تروریستی نیز دستگیر شده است.

13:12 علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان بیان کرد: در حادثه تروریستی امروز تاکنون 12 نفر شهید شده‌اند و با توجه به جراحت برخی از مجروحین احتمال افزایش تعداد شهدا نیز وجود دارد. تیم پزشکی مستقر در بیمارستان شهید منفرد نیاکی(بیمارستان ارتش) اهواز آماده ارائه خدمات به مجروحین هستند. حال عمومی تعدادی از مجروحینی که به این بیمارستان منتقل شده‌اند در حال بهبود است و تمام امکانات نیز برای رسیدگی به وضعیت آنها فراهم است.

14:50 سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ضمن اعلام خبر شهادت 15 نفر گفت: تروریست‌ها در جمع مردم وارد مراسم امروز شدند و از طرف دو کشور حاشیه خلیج فارس ساماندهی شده بودند.

15:32 سران کشورهای پاکستان، روسیه و همچنین سفیر انگلیس در ایران در پیام‌های جداگانه‌ای این حادثه را محکوم کردند.

15:56 علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: براساس آخرین آمار، 25 نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند. همچنین 60 نفر  زخمی شده‌اند.

وی افزود: آمار شهدا، تقریبا نهایی است و بعید می‌دانم تعداد شهدا در این حادثه افزایش پیدا کند.

16:56 علی‌حسین حسین زاده معاون استاندار خوزستان اسامی کشته‌شدگان حمله تروریستی صبح امروز اهواز را اعلام کرد. 

اسامی این شهدا به شرح زیر است:  

نبی دریس (بیمارستان آیت‌الله کرمی)

ابراهیم بنداوی(بیمارستان آیت‌الله کرمی)

خلیل هاشمی‌فر (بیمارستان آپادانا)

امید نریمیسایی (بیمارستان آپادانا)

علی سلمان‌وند (بیمارستان آپادانا)

حسین فاروق(بیمارستان آپادانا)

مهران زرافشان (بیمارستان رازی)

حسین ولایتی‌فر (بیمارستان رازی)

محمد افشنگی (بیمارستان رازی)

سعید زارع (بیمارستان رازی)

محمد عذاری (بیمارستان امام(ره)

یونس پورجلو (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)

رضا شعیبی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)

اسماعیل شفیع‌نژاد (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)

میلاد جهانگیری (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)

سعید کریمی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)

امید فخری زنگنه (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)

علی کمایی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)

علی لویمی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)

امید حسینی، (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)

اقدامی، کودک خردسال فرزند سرگرد ارتش(بیمارستان شهید نیاکی ارتش)

مجهول‌ هویت(بیمارستان بقایی)

سینا آغاجاری(بیمارستان بقایی)

حسین منجزی(بیمارستان بقایی)

محمد عوذاری(بیمارستان بقایی)

21:17 ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره وضعیت مجروحان اظهار کرد: مجروحانی که صدمات سطحی و نیاز به بستری و درمان نداشتند ترخیص شدند.

وی افزود: مرخص شدگان جزء60 مجروح این حادثه بودند. همچنین به دلیل تفاوت در زمان ترخیص و بیمارستان‌ها آمار دقیقی از آنان اطلاع داده نشده است.

21:28 عبدالرضا فرجیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به اعلام عزای عمومی در روز دوم مهر ماه گفت: تشییع و خاکسپاری شهدای حادثه تروریستی اهواز نیز برگزار می ‌شود.

وی افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهدا از حسینیه ثارالله اهواز آغاز و تا چهار راه سلمان فارسی نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان عنوان کرد: براساس آخرین وضعیت، تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز 25 نفر شهید و 65 تا 70 نفر نیز مجروح شده‌اند؛ از این افراد نیز نام و نام خانوادگی در اختیار داریم.

 
captcha