تکریم و تعظیم شعائر دینی کمک به تبلیغ دین الهی است
کد خبر: 3742125
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

تکریم و تعظیم شعائر دینی کمک به تبلیغ دین الهی است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تکریم و تعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است، گفت: به برکت حاکمیت نظام اسلامی و در راستای حرکت خودجوش مردمی ایام محرم الحرام کوچه پس کوچه های شهر طنین نوای یاحسین و یا ابوالفضل می‌شود.

 شکوه آیین‌های محرم، پیام حرّیت و آزادی نهضت عاشورا را تبلیغ میکند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 6 شهریور در همایش شاه حسین گویان تبریزی، گفت: برپایی هیئات عزاداری شاه حسین گویان در سطح شهر و شکوه این آیین ها که تکریم شعائر دینی است پیام حرّیت و آزادی نهضت عاشورا را تبلیغ و تبیین می‌کند.

وی با بیان اینکه تکریم و تعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است، گفت: به برکت حاکمیت نظام اسلامی و در راستای حرکت خودجوش مردمی ایام محرم الحرام کوچه پس کوچه های شهر طنین نوای یاحسین و یا ابوالفضل می‌شود.

امام جمعه تبریز افزود: حضور عزاداران سید و سالار شهیدان در خیابان‌های شهرها، آرمان نهضت خونین کربلا را در یاد ایام زنده نگه داشته است، حرکتی عظیم که بدون هیچ تبلیغی از سوی دل های آگاه و عاشقان اهل بیت علیه السلام سیره امام حسین(ع) برای مقابله با ظلم و استبداد را در جامعه تبیین می‌کند.

حرکت‌های معنوی در راستای تبلیغ دین
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه این حرکت‌های معنوی در راستای تبلیغ دین اسلام است، گفت: عزاداری به امام حسین و یاران با وفای آن امام همام باید با آگاهی و بصیرت و در نهایت سادگی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد و شبکه‌های اجتماعی گسترده با هزینه‌های بسیاری می‌خواهند با عنوان عزاداری به امام حسین حرکت‌های خودجوش مردمی در ایام محرم را وارونه جلوه دهند، گفت: قمه زنی یکی از کارهایی است که تشیّع انگلیسی تلاش دارد با این کار شیعیان پیرو اهل بیت را خشونت طلب معرفی کنند.

وی، ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با نام عزاداری به امام حسین(ع)، برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کنند که در برابر آرمان‌های نظام و انقلاب بایستند اما با هوشیاری هیئات مذهبی و حسینی این حرکات مذبوحانه محقق نخواهد شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور در مساجد و توجه به این سنگرهای انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است خطاب به روسای هیئات حسینی گفت: محل شروع عزاداری های حسینی در ماه محرم را مساجد قرار دهید.

توجه به فرهنگ و آداب دینی در کنار برپایی مراسم‌ عزاداری
حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: در کنار برپایی مراسم های عزاداری توجه به فرهنگ و آداب دینی نیز امری ضروری است و در هیئت‌های حسینی از روحانیون و اساتید و کارشناسان مذهبی برای آموزش و تبیین آموزه های دینی و قرآنی استفاده شود.

وی مشکلات معیشتی و اقتصادی را از دغدغه‌های مردم در شرایط کنونی برشمرد و گفت: این مشکلات را همه ما در کوچه و بازار و زندگی روزمره خود لمس می‌کنیم اما نباید این مشکلات باعث شود خللی در تکریم و تعظیم شعائر دینی بوجود آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اخلاص در عزاداری‌ها از عاشقان سید و سالار شهیدان خواست؛ با نام و نیت الهی در عزاداری ها حاضر شوید و با خلوص نیت نام مبارک ائمه معصومین را بر زبان جاری سازید.

انتهای پیام

captcha