نقش مثبت جهاددانشگاهی در زمینه تبدیل ایده به فناوری
کد خبر: 3735758
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳

نقش مثبت جهاددانشگاهی در زمینه تبدیل ایده به فناوری

گروه فرهنگی ـ رئیس دانشگاه لرستان با بیان این‌که شعار امروز تبدیل ایده به فناوری، تجاری‌سازی و تولید ثروت است، تاکیدکرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در این پروسه موفق باشد و قطعاً برای اشتغالزایی اگر در این زمینه حرکت کند در تعامل با سایر مراکز آموزش عالی کشور می‌تواند موفق باشد.

ع

خسرو عزیزی، رئیس جهاددانشگاهی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که جهاددانشگاهی محصول انقلاب و زاییده تفکرات اسلامی انقلابی بوده که در کنار نهادهای مرسوم مثل وزارت علوم و فرهنگ و آموزش عالی وقت، ایجاد شد، اظهارکرد: ماهیت جهاددانشگاهی این است که کارهای علمی و تحقیقاتی به‌صورت جهادی انجام می‌دهد.
وی گفت: در این 40 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد جهاددانشگاهی بازوی توانمندی بوده و در کنار وزارت علوم در راستای کارهای علمی و تحقیقاتی به‌معنای واقعی و به‌صورت جهادی اقدامات مؤثری انجام داده است.
رئیس دانشگاه لرستان: بیان کرد: قدرت علمی در خیلی مواقع از قدرت نظامی برتر است و شانس به نتیجه رسیدن آن کم‌هزینه‌تر و به نتیجه رسیدن آن درصد بالاتری دارد و قطعاً با قدرت علمی می‌توانیم رقابت جهانی کنیم.
عزیزی تصریح کرد: در خیلی از جاها داروهایی در علم پزشکی، دستگاه‌ها و فناوری‌هایی در چند سال از طریق محققین با حمایت وزارت علوم و جهاددانشگاهی به نتیجه رسیده و جایگاه علمی ایران در دنیا قابل توجه بوده است.
وی افزود: قدرت علمی کشور به کمک سایر دستگاه‌های تحقیقاتی نظیر جهاددانشگاهی پیش رفته و تولید علم و فناوری را به حد اعلا رسانده‌اند.
رئیس دانشگاه لرستان با بیان این‌که شعار امروز تبدیل ایده به فناوری تجاری‌سازی و تولید ثروت است، تاکیدکرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در این پروسه موفق باشد و قطعاً برای اشتغالزایی اگر در این زمینه حرکت کند در تعامل با سایر مراکز آموزش عالی کشور می‌تواند موفق باشد.
عزیزی اضافه کرد: چالش اصلی خیلی از استان‌ها شاید زیرساخت‌ها، فرودگاه‌ها، جاده، آب و گاز باشد و هر دستگاهی رسالتی دارد حالا دیر یا زودتر با حمایت مسئولان نظام دارند این‌ها به نتیجه می‌رسند، اما چالش اصلی اکثر استان‌های کشور به‌ویژه لرستان بیکاری است.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما دانشگاهیان توانستیم دانشجو یا دانش‌آموخته با مهارت و کارآفرین تحویل جامعه دهیم باعث اشتغالزایی می‌شود، در آن طرف رسالت جهاد با کارهای جهاد علمی و تولید علم و فناوری و تجاری‌سازی در شرکت‌های دانش‌‌بنیان می‌تواند باعث توسعه داده می‌شود.
رئیس دانشگاه لرستان گفت: جهاددانشگاهی در خیلی جاها می‌تواند به‌عنوان پایلوت کارهای تحقیقاتی که منجر به اشتغالزایی شود انجام دهد، مثل کشت گلخانه در شهرستان کوهدشت و در این راستا می‌تواند منجر به توسعه استان شود و تا اشتغال هم حل نشود نمی‌توانیم بگوییم توسعه پایدار ایجاد شده است.

انتهای پیام

captcha