دستگاه قضایی مقتدر؛ شرط لازم برای ایجاد امنیت در جامعه
کد خبر: 3732816
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
عزیزی مطرح کرد:

دستگاه قضایی مقتدر؛ شرط لازم برای ایجاد امنیت در جامعه

گروه اجتماعی ـ معاون دادگستری لرستان شرط لازم برای ایجاد امنیت در جامعه را داشتن دستگاه قضایی مستقل و مقتدر دانست و افزود: درایت و شجاعت در صدور آرا و استقلال مهم‌ترین شرط قضات است.

دستگاه قضایی مقتدر؛ شرط لازم برای ایجاد امنیت در جامعه 

به گزارش ایکنا از لرستان،  رحیم عزیزی، معاون منابع انسانی دادگستری لرستان، دوشنبه، یکم مرداد در جلسه آموزشی آشنایی با آسیب‌های رسیدگی به دعاوی که در راستای توجیه رعایت مقررات که با حضور قضات مجموعه‌های قضایی لرستان برگزار شد، یکی‌از شرایط لازم برای ایجاد امنیت در جامعه وجود یک دستگاه قضایی مستقل و مقتدر دانست و افزود: یک رکن اصلی اجرای عدالت در دستگاه قضایی علاوه بر قانون خوب، قاضی خوب، مستقل و مقتدر است.
وی با تشریح شرایط قضات افزود: شرایط قضات مستقل درایت و شجاعت در صدور آرا و استقلال و همچنین شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های مرتبط با اجرای عدالت است.
عزیزی خاطرنشان کرد: چنان‌چه قاضی چالش‌ها را بشناسد و بتواند خود را از آسیب‌ها و چالش‌های مرتبط حفظ نماید می‌تواند با استقلال کامل و بدون دغدغه در راستای اجرای عدالت گام بردارد.
معاون منابع انسانی دادگستری لرستان با تاکید بر ضرورت آموزش اخلاق حرفه‌ای پرسنل دستگاه قضایی، ادامه داد: برخورداری از اخلاق حرفه‌ای در پرسنل دستگاه قضایی چه در سطح قضات و چه در سطح کارمندان می‌بایست به شکل دوره‌های ضمن خدمت به ایشان آموزش داده شود و در عین‌حال بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه عرصه برنامه‌های مذهبی قطعاً در اصلاح و بهبود رفتار پرسنل و ارتقاء اخلاق حرفه مؤثر است.
وی با تاکید بر توجه بیشتر به تکریم ارباب‌رجوع، خاطرنشان کرد: نحوه برخورد قضات با ارباب‌رجوع از حساسیت بیشتری برخوردار است و می‌بایست سبک مکتب حضرت علی(ع) در قضاوت و منش اجتماعی ایشان به عنوان الگو همواره مدنظر باشد، کمااینکه در طول تاریخ آن‌چه می‌ماند خوشنامی یا بد‌نامی افراد است و چه خوب است که قضات با بهره‌گیری از دانش حقوق همواره نسبت به رعایت اخلاق حرفه‌ای در شأن دستگاه عدالت محور قضایی کوشا باشند.

انتهای پیام

captcha