فرهنگ قدردانی از شهدا و ایثارگران ترویج داده شود
کد خبر: 3727662
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
بدری:

فرهنگ قدردانی از شهدا و ایثارگران ترویج داده شود

گروه اجتماعی ـ رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر ترویج فرهنگ قدردانی از شهدا، اظهارکرد: حضور در گلزار شهدا و سرکشی از خانواده‌های شهدا به نفع همه افراد جامعه است، چراکه با یادآوری رشادت‌های آنان، فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و قدردانی به‌نحو مطلوب در بطن جامعه ترویج می‌شود.

فرهنگ قدردانی از شهدا و ایثارگران ترویج داده شود

به گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان امروز، 13 تیر به‌همراه جمعی از معاونین، قضات و کارکنان دادگستری لرستان با حضور در منزل شهید زنده سید نورخدا موسوی، اظهارکرد: شهدا و ایثارگران نعمت‌های بزرگی هستند که انقلاب اسلامی را بیمه کرده و الگوهای مناسبی برای تمامی دوران‌ها هستند.
وی با بیان این‌که شهدا و ایثارگران حق بزرگی به گردن آحاد مردم دارند، افزود: شهدا و ایثارگران نماد عزت و اقتدار مملکت و آیت و الگوی انسان‌های وارسته و متعالی محسوب می‌شوند و در این خصوص خانواده‌های آنان به‌عنوان پشتیبان و حامی همیشگی این عزیزان از جایگاه ویژه‌ای در مناسبات اجتماعی برخوردار هستند کمااینکه احترام، حداقل حقی است که باید به آن پایبند باشیم، احترام به شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان نشان از قدردانی و منزلت ویژه‌ی این بزرگواران است.
رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: تک تک افراد جامعه در قبال جانفشانی‌ها و دلاوری‌های سربازان این مملکت وظایفی دارند که عیادت و دلجویی از جانبازان جان برکف و خانواده‌های معظم شهدا کمترین کاری است که می‌توان در عمل به آن پایبند بود، هرگاه خانواده‌های این قشر از جامعه ببینند که سایر افراد برای آن‌ها احترام قائل هستند و به آن‌ها توجه می‌کنند التیامی خواهد بود بر دردهای آن‌ها و صبر وتحمل این بزرگواران افزایش می‌یابد.
بدری گفت: هرچند روزمرگی و مشغله دنیای امروز آن‌طور که باید اجازه این‌کار را نمی‌دهد ولیکن در ایام تعطیلات بهترین فرصت برای عیادت و صله‌رحم محسوب می‌شود.
رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران جزیی از خانواده خود ما هستند و باید با صله‌رحم، دنیا و آخرت خود را آباد کنیم.
بدری خاطرنشان کرد: همگی ما همیشه و در همه حال در معرض امتحانات گوناگونی هستیم و زمینه‌های امتحانات خداوند وسیع و مستمر است، امتحان قدرشناسی و قدردانی از کسانی‌که حقی بر گردن ما دارند ازجمله امتحانات همیشگی و روزمره ماست، چه خوب است از عزیزان مشترک‌مان که برای حفظ خاک، امنیت و ناموس مملکت از همه چیز خود گذشته‌اند به شکل‌های مختلف قدرانی شود.
وی عنوان کرد: حضور در گلزار شهدا و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و زنده نگه‌داشتن نام و یاد و راه این سرمایه‌های اجتماعی به نفع همه افراد جامعه است، چراکه با یادآوری رشادت‌های آنان، فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و قدردانی به‌نحو مطلوب در بطن جامعه ترویج می‌شود.

لزوم ترویج فرهنگ قدردانی از شهدا

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: فرهنگ قدردانی تنها مختص کشور ما نیست در سایر کشورها همواره برای سربازان وطن و قهرمانان‌شان احترام و ارزش ویژه‌ای قائل هستند و شایسته است تمامی افراد جامعه به هر نحو ممکن عاملان راه‌شان باشیم.
وی تاکید کرد: مسئولان در این زمینه بیشتر مورد توجه هستند و بیشترین مسئولیت را دارند، همه و همه مسئولند، معلمان و اساتید، دانشجویان، بازاریان و تمامی افراد جامعه به هر نحو می‌توانند مروجان راه قهرمانان همه زنده کشور باشند.
رئیس شورای قضایی لرستان تاکید کرد: خانم‌ها نیز می‌توانند با رعایت حجاب و عفاف در عمل پاسدار حرمت خون شهدا و مکتب امام حسین(ع) باشند.

انتهای پیام

captcha