فرهنگ عفاف و حجاب سیاسی نشود
کد خبر: 3725209
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
معاون استاندار گیلان:

فرهنگ عفاف و حجاب سیاسی نشود

گروه اجتماعی- جمشیدنژاد، با اشاره به اینکه عفاف و حجاب در جامعه باید نهادینه شود، تصریح کرد: موضوع حجاب یک مسئله فرهنگی است که نباید سیاسی شود.

فرهنگ عفاف و حجاب سیاسی نشود

به گزارش ایکنا از گیلان، علی اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امروز، 4 تیر در کارگروه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، با تاکید بر ابلاغ صحیح دستورالعمل‌ها در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: در محدوده دستگاه‌های اجرایی باید با ابلاغ دستورالعمل به صورت یکپارچه این موضوع مهم رعایت شود، اما در جامعه باید با معرفی الگوهای موفق در ارتقای سطح حجاب نقش آفرینی کرد.

وی بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف این کارگروه تاکید کرد و افزود: تعامل بخش‌های مختلف می‌تواند علاوه بر ایجاد انسجام، تاثیر بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه عفاف و حجاب در جامعه باید نهادینه شود، تصریح کرد: موضوع حجاب یک مسئله فرهنگی است که نباید سیاسی شود.

جمشیدنژاد، جلوگیری از هرگونه هنجارشکنی در سطح جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تولید محصولات متنوع با رعایت اصول حجاب اسلامی و با بهره‌گیری از مدل‌های ایرانی – اسلامی می‌تواند تاثیر بسزایی در ترغیب بانوان نسبت به حجاب شود.

وی بر ضرورت نظارت کامل بر شناگاه‌های استان در ایام تابستان تاکید کرد و گفت: مردم با عوامل اجرایی طرح‌های سالم‌سازی در رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب کامل همکاری را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی از افراد برتر در رعایت فرهنگ عفاف و حجاب با اهدای صنایع دستی گیلان و کالاهای ایرانی قدردانی کنند.

وی همچنین یادآور شد: سازمان نظام مهندسی استان در احداث ساختمان‌ها آیین نامه موجود درخصوص حقوق شهروندی را الزام آور کند.

انتهای پیام

captcha