مقابله با انحرافات؛ بزرگ‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه
کد خبر: 3725123
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

مقابله با انحرافات؛ بزرگ‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه

گروه شهرستان‌ها - مدیر حوزه علمیه خواهران تشییع فاطمه الزهرا(س) تایباد گفت: بزرگ‌ترین رسالت‌ حوزه‌های علمیه، حفظ دین و مقابله با انحرافات دینی و مذهبی است.

مقابله با انحرافات، بزرگ‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه

زهرا رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران تشییع فاطمه الزهرا(س) شهرستان تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: بزرگ‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه، حفظ دین و مقابله با انحرافات است، زیرا حفظ مفاهیم دینی از هر گونه گزندی و نیز ارائه درست آن به جامعه یک نوع فرهنگ‌سازی به‌شمار می‌رود.
وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: شناسایی به موقع آسیب‌ها و پیگیری برای حل آن‌ها به‌ویژه در خصوص موضوعات مبتلا به جوانان، سبب می‌شود از خیلی خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری شود.

رحمانی افزود: یکی از اهداف مهم دشمن، سست کردن پایه‌های ایمان مسلمانان است و اگر جوانان به سمت حوزه‌های علمیه سوق داده شوند و با تبلیغات صحیح این مراکز آموزشی به جامعه هدف شناسانده شود، بزرگ‌ترین حرکت در مقابل فتنه دشمن انجام خواهد شد.

وی، فعالیت حوزه‌های علمیه را مهم دانست و بیان کرد: در همین راستا حوزه علمیه خواهران تشییع فاطمه الزهرا(س) این شهرستان مرزی فعالیت خود را در رشته‌های نمازشناسی، طب اسلامی، خانواده، احکام و آداب اسلامی، شرح صحیفه سجادیه و نهج البلاغه و مباحث دینی به صورت گسترده انجام می‌دهد.

لزوم تربیت مادران فردا با اصول دینی

این مدیر حوزوی با تأکید به پرورش دختران با نگرش مذهبی برای تربیت نسل‌های آینده، اظهار کرد: نقش زنان در کانون خانواده و همچنین جامعه بسیار بااهمیت بوده و از این رو تربیت مادران فردا با رویکرد مذهبی و دینی در جامعه امروز که مورد هدف دشمن است، کاری بسیار بزرگ و حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: این مرکز علاوه بر فعایت‌های آموزشی در عرصه‌های حمایتی گام‌های موثری برای نیازمندان شهرستان برداشته که مهم‌ترین آن‌ها توزیع بسته‌های ارزاق در قالب طرح اطعام علوی به خانواده‌های نیازمند است.

گفتنی است، حوزه علمیه خواهران تشییع تایباد امسال در ماه مبارک رمضان مجرب‌ترین اساتید خود را به 15 پایگاه در سطح شهرستان جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی اعزام کرد و این حرکت مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

انتهای پیام

 

captcha