موسوعه شیخ بهایی در ۲۱ جلد چاپ می‌شود
کد خبر: 3724889
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

موسوعه شیخ بهایی در ۲۱ جلد چاپ می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ موسوعه شیخ بهایی، مجموعه آثار این عالم شیعه در ۲۱ جلد چاپ می‌شود.

موسوعه شیخ بهایی در 21 جلد چاپ می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر علیزاده، رئیس مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: مجموعه آثار بهاءالدین عاملی معروف به شیخ بهایی در قالب یک موسوعه در 21 جلد در سال آینده منتشر خواهد شد.

وی افزود: کار تحقیقی این موسوعه از سال ۸۴ در مرکز احیای آثار اسلامی آغاز شد و کار‌های تحقیقی آن خاتمه یافته است و بنا داریم در سال آینده منتشر کنیم.

علیزاده عنوان کرد: دو جلد تفسیر، اربعون حدیث، حبل المتین، اثنی عشریات خمس، مشرق الشمسین، جامع عباسی، کشکول و دیوان عربی و فارسی مجموعه آثار این موسوعه است همچنین کتابی اصولی معروفی نیز از ایشان وجود دارد که در قالب موسوعه منتشر خواهد شد.

وی در مورد تفسیر گفت: در جلد اول این تفسیر سوره مبارکه حمد و بقره تفسیر و به نام‌های عروةالوثقی و عین‌الحیاة منتشر شده و جلد دوم آن هم حاشیه بر تفسیر بیضاوی است و به حل برخی اشکالات تفسیر بیضاوی در سوره مبارکه ملک پرداخته است، همچنین پاسخ به سؤالات شاه فضل الله در مسائل تفسیری داده است.

وی افزود: روح الله ملکیان، ولی الله قربانی، حسین درایتی، محمود هیئتی، علی اسدی و عباس محمدی از جمله محققانی هستند که در تدوین این موسوعه همکاری داشته‌اند.

یادآور می‌شود، پنجم تیرماه مصادف با سال روز درگذشت شیخ بهایی است.

انتهای پیام

 

captcha