بهره برداری از ۲۳۲ پروژه عمرانی در خراسان شمالی طی سال جاری
کد خبر: 3717662
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

بهره برداری از ۲۳۲ پروژه عمرانی در خراسان شمالی طی سال جاری

گروه اجتماعی- معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: مقرر است طی سال جاری در یک فرآیند تدریجی ۲۳۲ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد به بهره برداری برسد.

بهره برداری ۲۳۲ پروژه عمرانی در خراسان شمالی طی سال جاری

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا ، معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی در نشست خبری اظهارکرد: مقرر است طی سال جاری به صورت تدریجی و در بخش های مختلف ۲۳۲ پروژه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به روند ساخت راه آهن، افزود: دو راه اهن برای اتصال به شبکه ریلی کشور جوین اسف این بجنورد و گرگان بجنورد مشهد از سال های گذشته شروع شده مسائل حل شده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با بیان اینکه راه آهن جوین به قاسم خان به طول ۲۷ کیلومتر، پیشرفت ۳۲ درصدی داشته و از قاسم خان به اسفراین نیز ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: راه آهن جوین، اسفراین، بجنورد در مجموع ۵۸ کیلومتر بوده که به طور میانگین ۶۴ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده، عنوان کرد: در مجموع برای بهره برداری از این خط آهن ۱۵۷ میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه راه آهن اسفراین به بجنورد ۱۰۳ کیلومتر بوده مدت که مدت اجرای پروژه چهار سال است، گفت: تکمیل این پروژه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

علی نیا با بیان اینکه در بودجه امسال ۵۴۰ میلیارد تومان برای راه آهن گرگان بجنورد مشهد پیش بینی شده است، افزود: ۲۳۰ کیلومتر از این خط ریلی متعلق به خراسان شمالی بوده که اعتبار آن هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال فایناس در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تامین ۸۵ درصد اعتبار از طریق فایناسر چینی و ۱۵ درصد از سوی آستان قدس رضوی، ادامه داد: این پروژه به امضاء وزارت راه و شهرسازی رسیده و مقرر است طی پنج سال آینده به بهره برداری برسد که عملیات اجرایی آن از تیرماه آغاز خواهد شد.

راه بجنورد به جنگل گلستان دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که ۶۰ کیلومتر آن از سال ۹۲ احداث شده است، گفت: ۱۶۵ میلیارد تومان از محل سفر کاروان تدبیر و امید به این پروژه اختصاص یافت.

وی با اشاره به بهره برداری از ۱۷ کیلومتر از این محور قبل از آعاز سفر های تابستانی، عنوان کرد: در سال های اخیر ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در مجموع ۳۰۰ کیلومتر اسفالت راه های روستایی داریم، افزود: امسال ۱۱۰ کیلومتر از راه روستایی آسفالت می شود که با شاخص ۴۳ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی با بیان اینکه طرح راه میامی، جاجرم، اسفراین، بام و جغتای ۱۹ میلیارد تومان بوده که باید به این حوزه اختصاص یابد، عنوان کرد: مطالبه پیمانکار جنگل به گلستان ۷۵ میلیارد تومان بوده که ۵۰ میلیارد ریال به آن ها پرداخت می شود.

وی با اشاره به تعطیلی شرکت آسمان از سوم تا ۳۱ خرداد ماه، افزود: معتقدیم یک پرواز برنامه ای قطعی داشته باشیم خیلی مناسب است اما یک مشکل برمی گرد به خروج و ایجاد محدودیت برای استفاده از هواپیماهای فوکر که طی سفر وزیر کار به استان مقرر شد این مهم از شرکت آسمان پیگیری شود.

عای نیا با اشاره به وضعیت فرودگاه بجنورد نیز عنوان کرد: نمی توان بدون مطالعه و کار کارشناسی و امکان سنجی در یک مکان فرودگاه ساخت که اگر این باشد باید افراد پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه جانمایی فرودگاه صحیح بوده است، یادآورشد: طی سه سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال برای استاندارد سازی فرودگاه بجنورد هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پیگیری ها برای برقراری پروازی مسئولان امر قول مساعد می دهند اما همچنان این پرواز ها از ثبات لازم برخوردار نیست.

وی با اشاره به صحبت هایی در خصوص احداث فرودگاه دیگری در شهرستان های استان، یادآورشد: احداث فرودگاه در شهرستان دیگری در لیست پروژه های استان نیست و این در حالیست که در هیچ کدام از استان ها دو فرودگاه ساخته شود.

captcha