حال و هوای چلچراغ شیراز/ سومین حرم اهل بیت(ع)؛ میعادگاه خیل عظیم زائران نوروزی
کد خبر: 3701626
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

حال و هوای چلچراغ شیراز/ سومین حرم اهل بیت(ع)؛ میعادگاه خیل عظیم زائران نوروزی

گروه اجتماعی ـ حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و بزرگترین محل تجمع شیعیان جنوب كشور، این روزها میزبان خیل عظیمی از زائران نوروزی است.

به گزارش ایكنا از فارس، در لحظه تحویل سال جدید، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی مملو از خیل عظیم عاشقان و دلدادگانی بود كه می‌خواستند در سال جدید بر پای سفره بركت و عنایت خاندان عصمت و طهارت(ع) بنشینند و روزی خود را به حرمت این خاندان آ‌ل‌الله از ایزد منان در سال جدید بگیرند.
حضور میلیونی زائران و مشتاقان نوروزی مطابق روال هر سال در صحن و سرا و شبستان‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) زیبایی‌های این حرم مطهر را دو چندان كرده بود.

شمیم گل‌های بهاری در صحن و سرای حرم احمدی
به‌مناسبت ایام نوروز، مضجع شریف و صحن و سرای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با گل‌های بهاری تزئین شده و سفره‌های هفت سین در صحن‌های مختلف این آستان مقدس گسترانیده شده است.
برنامه تحویل سال نو در این حرم مطهر در ساعت ۱۶:۴۰ با تلاوت آیات وحی توسط مصطفی رادمهر، یكی از قاریان برجسته استان فارس آغاز شد و بعد از قرائت زیارت جامعه كبیره توسط مهدی سروری، حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز سخنرانی كرد كه در آن به بیان نكاتی درباره اهمیت توجه به تغییر سال‌ها و همچنین نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری پرداخت.
اجرای گروه تواشیح طه و اقامه نماز مغرب و عشاء ادامه بخش مراسم تحویل سال بود و سپس زائران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی با قرائت دعای توسل و همچنین دعای تحویل سال به استقبال سال جدید رفتند.
طبق گفته حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ایام نوروز بیش از 200 برنامه فرهنگی ـ مذهبی در این آستان مقدس اجرا خواهد شد.

نگاهی به برنامه‌های نوروزی حرم سوم
برپایی نمایشگاه فرهنگی شامل محتوای قرآنی، احکام، مهدویت، آثار برگزیده جشنواره، معرفی تاریخچه حرم مطهر و فعالیت‌های آستان به همراه معرفی شهدای خطه فارس در صحن امام جواد (ع) از جمله این برنامه‌هاست.
اجرای نقالی زندگینامه حضرت احمد بن موسی (ع)، انتشار محتوای رسانه‌ای و نرم‌افزار موبایلی معرفی حضرت شاهچراغ(ع) از طریق بلوتوث، برگزار مراسم عقد ازدواج در سالن عقد پیوند آسمانی، قرائت دعای عهد و زیارت خاصه و دعای صباح بعد از نماز صبح، پخش کلیپ و اجرای برنامه زنده رادیویی، سخنرانی موضوعی توسط اساتید متعدد حوزه و دانشگاه، قرائت زیارت امین‌الله بعد از نماز عصر، سخنرانی‌های مذهبی بعد از نماز عشا ، قرائت مناجات خمسه عشر و قرائت ادعیه هفتگی از قبیل کمیل، ندبه، حدیث کساء، زیارت عاشورا و آل یاسین از دیگر برنامه‌های نوروزی است كه می‌توان از آن‌ها یاد كرد.
برگزاری مراسم آیینی سلام خادم بعد از ظهرها و مراسم آیینی توسل به قرآن و اهل بیت(ع) برای پنجشنبه‌ها ساعت ۱۷:۴۵ در صحن احمدی تدارک دیده شده است.
انتهای پیام

captcha