دانش آموزان براساس فطرت خداجوی تربیت شوند
کد خبر: 3685688
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

دانش آموزان براساس فطرت خداجوی تربیت شوند

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه دانش آموزان باید براساس فطرت خداجویی تربیت شوند، افزود: با این روش می توان به هدف نهایی که رسیدن به حیات طیبه است رسید.

مصطفی کافی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش استان اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ازاردبیل، با اشاره به فعالیت مدارس قرآنی، افزود: فعالیت مدارس قرآنی با استقبال اولیاء نیز همراه است.
وی ادامه داد: معاونت فرهنگی آموزش وپرورش متناسب با گروه سنی برنامه های فرهنگی و قرآنی برای دانش آموزان تدارک دیده که اولیاء دانش آموزان نیز گاها دراین برنامه ها مشارکت می کنند.
کافی با بیان اینکه دانش آموزان نکات و آیات قرآنی را حفظ کرده اند، افزود: تعاون و همکاری بین دانش آموزان و مربیان عملیاتی شده به طوری که حس خود باوری ،احساس مسئولیت براساس آموزه های قرآنی بین دانش آموزان افزایش یافته است که مصداقش انجام کارگروهی در کلاس و مدرسه است.
وی افزود:همچنین آموزش سبک زندگی ایرانی-اسلامی پایبندی به هویت ملی، تربیت اجتماعی و سیاسی برگرفته از آیات قرآنی جزو شاخص ترین برنامه های مدارس قرآنی است.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل با اعلام اینکه در استان اردبیل 3هزار و200 مدرسه موجود است، افزود: 39 مدرسه از این تعداد مدارس قرآنی می باشد.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید براساس فطرت خداجویی تربیت یابند، افزود: با این روش می توان به هدف نهایی که رسیدن به حیات طیبه است رسید.
کافی در پایان گفت: پرورش واقعی در صورتی محقق می شود که جریان تربیت بر اساس فطرت و سرشت متربی انجام گیرد و از طریق تربیت دینی و اعتقادی می توان فطرت خداجوی بشر را شکوفا کرد.

captcha