سبک زندگی آیت‌الله سیستانی کتاب شد
کد خبر: 3674014
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

سبک زندگی آیت‌الله سیستانی کتاب شد

گروه بین‌الملل: كتاب «نگاهی به دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و سبک زندگی آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی» به قلم سید محمد غضنفری، كارشناس فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شد.

سبک زندگی آیت‌الله سیستانی کتاب شدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این كتاب به تازگی از سوی انتشارات «ایده نو» در 254 صفحه منتشر شده است.


«نگاهی به دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و سبك زندگی آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی» كه تألیفی از مطالب متنوع و پراكنده درباره مرجع عالیقدر شیعیان، حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی است، افزون بر سخن ناشر، مقدمه نویسنده و زندگینامه ایشان كه حاوی آثار علمی، شیوه بحث و تدریس و مرجعیت ایشان است، در سه فصل تنظیم و تدوین شده است:


فصل اول «تبیین دیدگاه‌های فرهنگی ـ اجتماعی در دیدار با شخصیت‌ها و مسئولان مختلف» نام دارد كه در آن افراد متعددی گزارش‌گونه‌ای از ملاقاتشان را بازگو كرده‌اند. «آیت‌الله ضدخرافات»، «مرجع آگاه به مسائل روز»، «آیت‌الله آینده‌نگر»، «مطالعه فراگیر آیت‌الله»، «توصیه به طلاب و حوزه‌های علمیه»، «اتحاد مردم»، «داعش هیچ ارتباطی به ظهور سفیانی و حوادث آخرالزمان ندارد»، «استفتا در خصوص مراسم عیدالزهرا(س)»، «چگونگی تعامل با برادران اهل سنت» و ... از دیگر عناوین این بخش است.


فصل دوم كتاب «دیدگاه‌های اخلاقی و سبك زندگی آیت‌الله سیستانی» نام دارد و از عناوین فرعی آن می‌توان به این موارد اشاره كرد: «توصیف بیت آیت‌الله سیستانی»، «ممانعت از عكس‌گرفتن و فیلمبرداری»، «دوست ندارم به كسی نه بگویم»، «توصیه اخلاقی» و ... .


فصل سوم «نگاهی به دیدگاه‌های سیاسی و نقش آیت‌الله سیستانی در عراق» نام دارد و در آن به مطالب بسیار مهمی از قبیل: «ماجرای انتفاضه شعبانیه»، «مواجهه با آمریكا»، «مواجهه با نیروهای صدر»، «فقیه عصر سكوت»، «فقیه عصر گذار»، «فقیه عصر بحران»، «فقیهی برای همه اعصار»، «آیت‌الله سیستانی و ولایت فقیه»، «آیت‌الله سیستانی و وحدت»، «آیت‌الله سیستانی و انتخابات»، «جامع‌نگری و دید جهان‌شمول آیت‌الله سیستانی»، «پرسش‌های اشپیگل و بی‌بی‌سی»، «فرماندهی از خانه 70متری»، «دغدغه‌های آیت‌الله سیستانی درباره ایران»، «دیدار ریس كلدانی‌ها با معظم‌له» و «تقدیر نماینده سازمان ملل از نقش آیت‌الله سیستانی در ایجاد وحدت در عراق»اشاره شده كه به لحاظ تاریخ سیاسی حائز اهمیت است/.

 

سبک زندگی آیت‌الله سیستانی کتاب شد

 

سبک زندگی آیت‌الله سیستانی کتاب شد

captcha