بودجه‌های کم شده از فعالیت‌های قرآنی باید برای مبارزه با تبهکاران خرج شود
کد خبر: 3673815
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

بودجه‌های کم شده از فعالیت‌های قرآنی باید برای مبارزه با تبهکاران خرج شود

استاد قرآن کریم با اشاره به اینکه هزینه کردن در راه قرآن خرج‌های دیگر کشور را پایین می‌آورد، گفت: بودجه‌های کم شده از فعالیت‌های قرآنی باید خرج زندان‌ها و برای مبارزه با تبهکاران هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: شهریار پرهیزگار حافظ کل و داور بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به کاهش 60 درصدی بودجه قرآن در سال 97 گفت: متأسفانه دولت اهمیت مسئله فراگیر شدن فرهنگ قرآن در جامعه را نمی‌داند و گویا متوجه نیست که اگر قرآن فراگیر شود چقدر از مشکلات خود دولت و چه اندازه از مشکلات و معضلات فرهنگی جامعه مرتفع می‌شود. در این صورت بسیاری از هزینه‌هایی که در حال حاضر بر دوش دولت است کم می‌شد.

بودجه‌های کاسته شده از حوزه قرآن باید خرج زندان‌ها و مبارزه با تبهکاران شود

وی اظهار داشت: دولت و دست‌اندرکاران تخصیص بودجه قرآنی فکر می‌کنند که اگر از بودجه قرآن کم کنند می‌توانند بودجه‌های دیگر را بالا ببرند و به زعم خودشان می‌توانند سایر مشکلات جامعه را حل کنند در حالی که با این روند بر مشکلات جامعه اضافه خواهد شد. هر چقدر از فرهنگ قرآن دور شویم معضلاتی برای کل نظام و برای دولت به وجود می‌آید و هزینه‌ای که از قرآن کم شود را باید خرج زندان‌ها، درگیری با تبهکاران و بزه‌کاری شود.

با کم‌شدن بودجه قرآن سایر هزینه‌های کشور بالا می‌رود

این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: کم‌کاری و کم گذاشتن برای قرآن، تبعات منفی به لحاظ فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی برای جامعه در پی دارد. دولتمردان ما رابطه خوبی با قرآن ندارند یعنی این را تجربه نکرده‌اند که با قرآن بودن تا چه اندازه می‌تواند انسان را از رذائل و خبائث و مسائل منفی در زندگی دور کند.

وی ادامه داد: اگر دولتمردان ما شیرینی انس با قرآن را تجربه کرده بودند و اینکه این انس با قرآن تا چه حد می‌تواند انسان را به خدا و معنویات نزدیک کند و به همان میزان از شیطنت‌ها و موذی‌گری‌ها و رذائل دور کند اگر این را تجربه شخصی کرده بودند هیچ‌وقت بودجه قرآن را کم نمی‌کردند.

پرهیزکار گفت: خاضعانه از خداوند می‌خواهم که این کج‌فهمی مسئولان ما را به فهم و عقل تبدیل کند و اینها عاقلانه فکر کنند و احساسی رفتار نکنند، لازم است عزیزان معیار سنجش خود را تغییر دهند و طور دیگری به قرآن و مسائل معنوی بیندیشند و فقط از باب چرتکه اقتصادی و اینکه ما الان این مقدار از بودجه قرآن کم کنیم می‌توانیم در جای دیگری صرف کنیم، اینطوری به قضیه نگاه نکنند.

مسئولان با تأثیرات فرهنگ قرآن آشنا نیستند

وی با اشاره به نا‌آشنا بودن مسئولان کشور با فهم فرهنگ قرآن اشاره کرد و گفت: مسئولان درک نکرده‌اند که قرآن تا چه اندازه می‌تواند جامعه را به سمت صلاح، درستی، پاکی، طهارت و پاکیزگی روح و روان بکشاند از این رو وقتی این فهم از تأثیرگذاری قرآن را بر جامعه تجربه نکرده‌اند، نمی‌توان انتظار زیادی از آن‌ها داشت. البته آقایان رویشان نشده وگرنه کل بودجه قرآنی کشور را حذف می‌کردند منتها احتمالاً قدم به قدم پیش می‌روند و فعلاً این درصد از بودجه قرآنی کم شده و بعدها باز هم کمتر خواهد شد و همان مبلغی را هم که تصویب کرده‌اند را پرداخت نمی‌کنند و سپس به دنبال عوامل فساد در کشور می‌گردند.

این حافظ کل و داور بین‌المللی قرآن کریم ابراز داشت: پدیدآورندگان عوامل فساد در کشور کسانی هستند که نتوانستند با خدای متعال و موضوعات معنوی و با خودسازی ارتباطی برقرار کنند پس در دام شیطان و در دام هوای نفس اسیر شدند. این چیزی است که می‌توانست آنها را از این منجلاب و از سقوط در مسائل دنیوی نجات دهد. اما متأسفانه با این عملکرد انس با معنویت و انس با قرآن از جوانان سلب می‌شود.

این حافظ کل و داور بین‌المللی قرآن کریم گفت: بنده حاضرم با آقایان مناظره کنم و ثابت کنم هر قدمی که در راه کم‌رنگ کردن نقش قرآن در جامعه برداشته می‌شود، ده‌ها گام به سمت سقوط نزدیک می‌شویم. امیدوارم که خدای متعال، عقل درست و قلبی سلیم به مسئولان ما عطا کند تا متوجه عواقب تصمیماتی که می‌گیرند باشند و اگر تااکنون نفهمیدند که قرآن چقدر می‌تواند در اعتلای روحی و معنوی زندگی خود، خانواده، جوانان و زنان و مردان این مملکت نقش داشته باشد حداقل از این به بعد متوجه شوند و این درک و فهم را پیدا کرده و ترتیب اثر دهند و تا این اندازه قرآن را دست‌کم نگیرند و وظیفه‌شان را نسبت به قرآن درست انجام بدهند.

captcha