استان کردستان بیشترین شهدای اهل سنت را دارد
کد خبر: 3673797
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

استان کردستان بیشترین شهدای اهل سنت را دارد

گروه سیاسی: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: استان کردستان بیشترین شهدای اهل سنت را دارد و ما پیوند وثیقی از دیرباز با کُردها داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز، 27 آذرماه در سفر خود به کردستان، در جمع خبرنگاران استان در فرودگاه سنندج اظهار کرد: استان کردستان بیشترین شهدای اهل سنت را دارد و ما پیوند وثیقی از دیرباز با کُردها داریم.
وی افزود: به دلیل سابقه همکاری قبل و بعد از جنگ، آنچه از کردستان در ذهن ما شکل گرفته پایمردی، ایستادگی، وطن دوستی، محبت و عطوفت نسبت به کلیت و مردم ایران است که با وارد شدن به این دیار همه آن خاطره ها زنده می شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه هر شهیدی داستان بزرگی دارد بیان کرد: ایستادگی و شدت وفاداری در شهدای کردستان در شرایطی که توطئه ها در مناطق کردنشین در زمان انقلاب زیاد بود و انقلاب تنها مانده بود، از یادها فراموش نمی شود.
وی تصریح کرد: با توجه به این فداکاری ها، این برای ما زشت است که هنوز کردی کوله بر باشد و شایسته نیست؛ ما نه در نیت به دنبال آن بوده ایم و هستیم که یک کرد غیور کوله بر شود و نه پاسخ به وفاداری و ایستادگی این گونه است.
شمخانی با اشاره به تصمیمات اخیر دولت در راستای توقف و ساماندهی کولبری در مناطق مرزنشین، یادآور شد: این جهت گیری دولت درست است و ما باید این شرایط را تغییر دهیم چرا که تجلیل و یاد از شهدا و داشتن کوله بر در کردستان باهم تناقض دارد و شایسته نیست و این وظیفه دولت و حاکمیت است که این شرایط را تغییر دهد.

captcha