گفتنی‌های نخستین مسیحی فارغ‌التحصیل دکترای شریعت اسلامی
کد خبر: 3673778
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

گفتنی‌های نخستین مسیحی فارغ‌التحصیل دکترای شریعت اسلامی

گروه بین‌الملل: «نبیل لوقا بباوی»، نخستین اندیشمند مسیحی قبطی از کشور مصر است که موفق به کسب درجه دکترا در رشته شریعت اسلامی شده است.

فارغ التحصیلی نخستین مسیحی از مقطع دکتری شریعت اسلامیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الوفد»، «نبیل لوقا بباوی»، اندیشمند مسیحی قبطی مصر است که توانسته است در رشته شریعت اسلامی به کسب درجه دکترا نائل آید.

 

وی در گفت‌وگو با برنامه‌ای در شبکه ماهواره‌ای «الحدث الیوم» در این باره گفت: «حقوق و وظایف مسیحیان در کشور اسلامی» عنوان رساله دکتری من بود و من از نگاه علمی به مباحث شریعت اسلامی پرداخته‌ام.

 

نبیل لوقا بباوی در ادامه توضیح داد: من قبل از نگارش این رساله، گفت‌وگوهایی با «محمود حمدی زقزوق»، وزیر اوقاف پیشین مصر داشتم و با وی در ارتباط با حقوق و وظایف مسیحیان در کشور اسلامی سخن گفتم.

این اندیشمند مسیحی همچنین تصریح کرد: «من در این پژوهش به این نتیجه رسیدم که از نظر قرآن و سنت نبوی، هیچ تفاوتی میان حقوق و وظایف مسلمانان و مسیحیان در کشور اسلامی وجود ندارد».

وی در ادامه افزود: مبانی و آموزه‌های صحیح دین اسلام در قرآن و سنت همه حقوق مسیحیان قبطی را به رسمیت می‌شناسد و اگر نقصی در اجرای این احکام وجود دارد، به اسلام مربوط نمی‌شود.

بباوی در پایان اظهار کرد: نتایج حاصله از این پژوهش حاکی از آن است که 99 درصد مسائل میان اسلام و مسیحیت مورد اتفاق است و مسلمانان و مسیحیان تنها در یک درصد مسائل با یکدیگر اختلاف دارند که آن هم مربوط به امور اعتقادی می‌شود/.

captcha