آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن مدارس
کد خبر: 3673754
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن مدارس

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز هفته گرامیداشت قرآن و عترت و نماز در این وزارتخانه گفت: همه ساله هفته پایانی آذرماه از ۲۴ تا ۳۰ آذر به عنوان هفته قرآن و عترت و نماز در مدارس سراسر کشور نام گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز هفته گرامیداشت قرآن و عترت و نماز در این وزارتخانه گفت: همه ساله هفته پایانی آذرماه از 24 تا 30 آذر به عنوان هفته قرآن و عترت و نماز در مدارس سراسر کشور نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه هر سال در این هفته حال و هوای خاصی در حوزه قرآن در مدارس کشور حاکم می شود، خاطرنشان کرد: در این هفته مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی در سراسر کشور نیز آغاز می شود.

مسیب زاده با بیان اینکه مراسم جشن آغاز هفته گرامیداشت قرآن و عترت و نماز به صورت نمادین چهارشنبه گذشته با حضور فیض، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: این در حالی است که مرحله مقدماتی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت مدارس در این روز بازگشایی شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این هفته شاهد برگزاری فعالیت های ویژه ای در حوزه قرآن و عترت و نماز در مدارس هستیم، تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی نمایشگاه های دستاوردهای فعالیت های قرآن و عترت، بازدید از خانواده شهدای قرآنی و بازدید خانواده ها از فضای مدارس از جمله برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به برپایی اجلاس سراسری نماز در سی ام آذرماه در بندرعباس ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش از ارکان اصلی ستاد اقامه نماز است در برپایی این اجلاس همکاری لازم را خواهد داشت.

مسیب زاده با بیان اینکه هفته گرامیداشت قرآن و عترت و نماز نمادی از مابقی فعالیت های طول سال مدارس است، افزود: با توجه به اینکه فعالیت های ما در چهار طرح محوری و شاخص برنامه ریزی شده است، این هفته بهترین فرصت عرضه این طرح ها می باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح امام شناسی با عنوان "مصباح الهدی" گفت: این طرح برش هایی از مقاطع زندگی ائمه می باشد که متناسب با سنین دانش آموزان در قالب کتابچه هایی ارائه شده است که می تواند بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی باشد.

وی با اشاره به طرح حفظ موضوعی و بخشی از عبارت یک آیه در کنار حفظ ترتیبی قرآن کریم برای دانش آموزان خاطرنشان کرد: این طرح در قالب 12 عنوان کتاب شامل 20 تا 40 آیه منتخب با نام "نور باران" طراحی شده که دانش آموزان با حفظ و ترجمه و خلاصه تفسیر در کنار بخشی به نام ایستگاه اندیشه آشنا شده و در آیات قرآن تدبر می کنند.

مسیب زاده با اشاره به طرح "مبین" مدیریت برنامه یاوران نماز اظهار کرد: در این طرح مدیران مدارس تحت آموزش ویژه شیوه های جذب دانش آموزان قرار گرفته اند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمامی این طرح ها و فعالیت ها نشانه ای در هفته گرامیداشت قرآن و عترت و نماز دارد، تصریح کرد: در تمامی مدارس کشور 70 هزار نماز جماعت در مدارس کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 20 هزار نفر از روحانیون به امر اقامه نماز در مدارس می پردازند، تاکید کرد: این در حالی است که 40 هزار نفر از فرهنگیان نیز در مدارس اقامه نماز جماعت می کنند و در کل در تمامی مدارسی که شرایط برگزاری نماز جماعت دارند نماز اقامه می شود.

captcha