دانشگاه و حوزه؛ دو پایه محکم برای سعادت جامعه
کد خبر: 3673690
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین:

دانشگاه و حوزه؛ دو پایه محکم برای سعادت جامعه

گروه سیاست و اقتصاد: مدیر حوزه‌ علمیه قزوین با تأکید بر اینکه دو پایه محکم برای سعادت جامعه را می‌توان دانشگاهیان و حوزویان عنوان کرد، گفت: به سبب اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه همواره شاهد تأکیدات امام راحل به جامعه حوزوی و دانشگاهی برای ایجاد رابطه دوسویه بودیم.

حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد: نامگذاری روز 27 آذر به نام روز «وحدت حوزه و دانشگاه» به سبب سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح است چرا که وی فردی حوزوی و دانشگاهی بود که می‌توان او را نقطه وصل بین دانشگاهیان و حوزویان دانست.
وی اضافه کرد: نقش و تأثیری که حوزه و دانشگاه در جامعه نسبت به دیگر اقشار دارند، بسیار برجسته و ویژه است.
حجت‌الاسلام عباسی افزود: جامعه روحانیت و طلاب در نهادینه کردن آموزه‌های دینی و معرفتی با رویکرد سبک زندگی و ترویج راهکارهای بندگی خداوند، اخلاق حسنه و تمامی ابعاد زندگی نقش بسیار مهمی دارند.
وی بیان کرد: یک عالم و فرد حوزوی، دین جامع و کامل را در جامعه و در بین مردم تبیین می‌کند و به اقشار مختلف جامعه می‌رساند.
این مسئول با بیان اینکه دانشگاهیان و افراد تحصیل‌کرده نیز با طی مدارج علمی در مناصب خدمت‌رسانی به مردم قرار می‌گیرند، عنوان کرد: دانشگاهیان محل مراجعه مردم بوده و در اداره جامعه وارد شده و امور اجرایی و اداره مملکت را بر دست می‌گیرند.
مدیر حوزه‌ علمیه قزوین با تأکید بر اینکه دو پایه محکم برای سعادت جامعه را می‌توان دانشگاهیان و حوزویان عنوان کرد، گفت: به سبب اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه همواره شاهد تأکیدات امام راحل به جامعه حوزوی و دانشگاهی برای ایجاد رابطه دوسویه بودیم.
وی ادامه داد: آن حضرت همواره بر مراقبت از فتنه دشمنان برای جلوگیری از تفرقه بین حوزه و دانشگاه توصیه داشتند و تذکرات ویژه‌ای را در این خصوص وارد داشتند.
مدیر حوزه‌ علمیه قزوین با اشاره به نمود ارتباط دوسویه حوزه و دانشگاه در استان قزوین بیان کرد: نمود خوبی به سبب ارتباطاتی که در طول سال برقرار می‌شود، در سطح استان قزوین مشاهده می‌شود.
این کارشناس مسئول اعلام کرد: حضور اساتید حوزه علمیه در دانشگاه‌ها و بهره‌برداری از نظرات اساتید دانشگاه‌ها در حوزه‌های علمیه عاملی برای وحدت بیشتر بین حوزه و دانشگاه در استان است.
وی خبر داد: با وجود تمامی تلاش‌ها هنوز بین دانشگاه و حوزه آن ارتباط مؤثر وجود ندارد و ارتباط‌ها هم نسبی است و با ایده‌آل ها بر حسب ظرفیت‌ها فاصله داریم.
این مسئول افزود: حوزه علمیه قزوین هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، از اساتید دانشگاهی برای حضور در حوزه علمیه و برگزاری نشست هم‌اندیشی دعوت به عمل آورده است.
حجت‌الاسلام‌ عباسی از انعقاد برخی تفاهم‌نامه‌ها با تعدادی از دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: برای ایجاد یک همکاری دوطرفه از جمله تبادل استاد و جلسات نظریه‌پردازی تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده تا شاهد تعامل بیشتر دانشگاه و حوزه باشیم.
مدیر حوزه‌ علمیه قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برای ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشگاه و حوزه باید به سمت تعامل بیشتر بین این دو مرکز حرکت کرد تا ضمن رفع سوءظن‌ها زمینه وحدت بیشتر آن‌ها ایجاد شود.

captcha