«بشقاب پرنده‌ها» چقدر خرج دارند؟
کد خبر: 3673556
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

«بشقاب پرنده‌ها» چقدر خرج دارند؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که پنتاگون حدد ۲۰ میلیون دلار برای تحقیق درباره بشقاب پرنده‌ها صرف کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی؛ گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که پنتاگون برای پنج سال برنامه‌ای چندین میلیون دلاری را برای تحقیق درباره «بشقاب پرنده‌ها» به پیش برده بود.

به نوشته بی‌بی‌سی، تنها چند تن از مقامات ارشد آمریکا از این برنامه مطلع بودند، برنامه‌ای که در سال 2007 آغاز و در سال 2012 پایان یافت.

نیویورک‌تایمز در گزارشی در این خصوص نوشته است که اسناد این برنامه حاوی توصیف‌هایی درباره هواگردهایی عجیب با سرعت بالا و اشیایی است که در نزدیکی زمین پرواز می‌کردند.

با این حال، دانشمندان با ابراز شک و تردید درباره «بشقاب پرنده‌ها» می‌گویند که چنین رخدادهای غیرقابل توضیحی، الزاما تأییدی برای حیات موجودات بیگانه نیست.

به نوشته بی‌بی‌سی این برنامه که نام دقیق آن «برنامه تشخیص تهدیدهای هوافضای پیشرفته» است ناشی از ایده‌پردازی سناتور هری رید است، سناتور دموکراتی که در سال 2007 رهبر اکثریت سنای آمریکا بود.

وی در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز گفته است که «از اینکه این کار را انجام دادم، خجالت‌زده یا شرمسار یا متأسف نیستم. من کاری کردم که هیچ کس پیش از من نکرده بود».

گزارش‌ها نشان می‌دهد تا پیش از آنکه برای صرفه‌جویی در هزینه‌های وزارت دفاع آمریکا به این برنامه پایان بخشیده شد، چیزی حدود 20 میلیون دلار صرف این برنامه شده است.

هرچند این برنامه در سال 2012 خاتمه یافت، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقامات (پنتاگون) در چارچوب وظایف روزانه خود همچنان در حال تحقیق درباره مشاهده پدیده‌های جوی نامعمول و اشیای مشکوک هستند.

captcha