رقابت تنگاتنگ حفاظ کل پس از 5 روز رقابت/ رسیدن بی‌نظمی‌ها به حداقل
کد خبر: 3672135
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مسجدی تصریح کرد:

رقابت تنگاتنگ حفاظ کل پس از 5 روز رقابت/ رسیدن بی‌نظمی‌ها به حداقل

گروه مسابقات: داور بخش وقف و ابتدای مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به اینکه حضور شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل فعالانه و آگاهانه بود، گفت: اداره کردن و ارائه دادن برنامه برای تعداد بالای هفت هزار شرکت‌کننده، کار ساده‌ای نیست اما شاهد بودیم که این دوره به حداقل بی‌نظمی‌ها رسیده است.

فرشته مسجدی، داور بخش وقف و ابتدا در یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در خصوص سطح برپایی این دوره از مسابقات، عنوان کرد: سطح این دوره از مسابقات با وجود گذشتن چندین روز از رقابت‌ها عالی است.
وی با اشاره به محسوس بودن این موضوع در بخش وقف و ابتدا میان متسابقین، ادامه داد: بحمدالله حضور شرکت‌کنندگان در این دو مقطع فعالانه، آگاه و آماده برای مسابقات در حفظ کل قرآن است.
داور بخش وقف و ابتدا این دوره از مسابقات اظهار کرد: کم بودن شرکت‌کنندگانی که در ارائه ضعیف باشد و بعضا انگشت شمار بودند به عبارت دیگر باید بگویم رقابت‌های نزدیک به هم بود.
وی تشریح کرد: معمولا متسابقانی که امتیاز 100 را از حسن حفظ دریافت می‌کنند رقابت‌هایشان خیلی به هم نزدیک است اما فکر می‌کنم دریافت حد نصاب 80 تا 100 را زیاد در میان شرکت‌کنندگان شاهد هستیم که مایه خرسندی نیز هست.
مسجدی در پاسخ به این سؤال که آیا نوآوری در این دوره از مسابقات نسبت به دوره گذشته دیده می‌شود؟ عنوان کرد: در این دوره شاهد تغییرات خوبی بودیم که مهم‌ترین نکته برخورداری از نظم مناسب در مسابقات با توجه به تعداد بالای متسابقین با آماری که شاید نگویم بی‌نظیربلکه کم‌نظیر است.
داور بخش وقف و ابتدا این دوره از مسابقات بیان کرد: اداره کردن وارائه دادن برنامه برای تعداد بالای 7 هزار شرکت‌کننده، کار ساده‌ای نیست اما شاهد بودیم که این دوره به حداقل بی‌نظمی‌ها رسیده است اما متأسفانه به دلیل مشکلات جوی نیز شاهد ریزش تعدادی از شرکت‌کنندگان برای حضور در مسابقات بودیم.
لازم بذکر است، فرشته مسجدی، دارنده دکترای الهیات در رشته فلسفه، ادیان و عرفان است که داوری بخش‌های مختلف وقف وابتدا و تجوید ومفاهیم را در مسابقات گوناگون برعهده داشته است.
یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از ۱۵ تا ۲۴ آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر پذیرای عمومی علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط
captcha