احداث مرکز اسلامی در جمهوری کارلیا
کد خبر: 3671119
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

احداث مرکز اسلامی در جمهوری کارلیا

گروه بین‌الملل: معاون اول اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه از تصمیم برای ساخت محل جدیدی با فضای فیزیکی بزرگ‌تر برای عبادت و نماز مسلمانان در جمهوری کارلیا خبر داد.

آماده//احداث مرکز اسلامی در جمهوری کارلیابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مسکو؛ مراسم بنای سنگ یادبود احداث مرکز اسلامی در جمهوری کارلیا(از جمهوری‌های خودمختار روسیه) با حضور مقامات داخلی و محلی جمهوری کارلیا و «روشن عباس‌اف»، معاون اول اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه برگزار شد.

ساخت مرکز اسلامی پروژه بزرگ دیگری در راستای تحکیم رابطه جوامع مذهبی و اسلامی روسیه است.

روشن عباس‌اف، معاون اول اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه در مصاحبه با ریانووستی اظهار کرد: مقامات دولتی جمهوری کارلیا در کنار نمایندگان مذهبی در این مراسم حضور یافتند و این امر گواه حمایت و یاری مسئولان و مقامات دولتی از پیروان دین اسلام است.

به گفته وی، جامعه مذهبی محلی این منطقه از مدت‌ها قبل به دنبال احداث این مرکز بودند و از احداث آن خبر دادند.

روشن عباس‌اف افزود: ساختمانی که در حال حاضر مسلمانان در آن به عبادت و نماز می‌پردازند ظرفیت کافی برای ورود تمام مؤمنان منطقه را ندارد و بیشتر آنان مجبور می‌شوند که در خیابان نماز جمعه را بر پا دارند. بر این اساس تصمیمی بر ساخت محل جدیدی با فضای فیزیکی بزرگتر برای این منطقه گرفته شد.

گفته می‌شود که در پتروزاودسک، پایتخت جمهوری کارلیا در سال آینده ساخت مسجد آغاز می‌شود و همچنین پس از چند سال احداث مرکز اسلامی شامل بخش‌های مختلف ایجاد خواهد شد. چچنی‌ها، داغستان و تاتارها و همچنین دانشجویان مراکز آموزشی کارلیا از کشورهای عربی از جمله افرادی هستند که در این مرکز پتروزاودسکی به عبادت می‌پردازند.

جمهوری کارلیا یکی از جمهوری‌های روسیه است که در سال ۲۰۱۰ میلادی ۶۴۳٬۵۴۸ نفر جمعیت داشته ‌است. پایتخت این جمهوری، شهر پتروزاودسک است/.

captcha