مهدویت، گنج بی‌نظیر برای ساخت تمدن اسلامی است
کد خبر: 3667459
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

مهدویت، گنج بی‌نظیر برای ساخت تمدن اسلامی است

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: مهدویت در طول تاریخ شیعه و به خصوص در دوره معاصر باعث حرکت‌های تحولی تکاملی مانند انقلاب شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی،  رئیس مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: حیات واقعی هر جامعه وابستگی کامل به اندیشه‌ها و تفکرات افراد آن دارد و هر تغییر و پیشرفت و پسرفتی در گرو اندیشه و تفکر است.

کلباسی بیان کرد: مهدویت از این جهت که نگاه به آینده دارد نگرش متفاوت و انگیزه و پویایی در میان معتقدان به این تفکر ایجاد می‌کند اگرچه این اعتقاد، اختصاصی شیعه نیست ولی نگاه شیعه، ویژگی‌های متفاوتی دارد.

وی افزود: همین نگاه ویژه به موضوع مهدویت و امامت امام زمان(عج) در طول تاریخ، حرکت‌های سازنده زیادی را ایجاد کرده که به خصوص در تاریخ چند قرن اخیر در دوران قاجار با ایجاد نهضت مشروطه و تنباکو و ... و در دوره پهلوی، انقلاب اسلامی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: مقابله با نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی غرب یکی از مهم‌ترین دستاوردهای امامت و مهدویت بوده است؛ زیرا مهدویت، برنامه آینده حرکت اجتماعی و سیاسی تشیع را تعیین می‌کند.

کلباسی تاکید کرد: اگر میان دو فردی که هر دو از نظر توانمندی و وضعیت ظاهری یکسان هستند قیاس کنیم که یکی با برنامه تدوین شده و منظم به سمت آینده حرکت کند و دیگری بدون برنامه، در این صورت، خواهیم دید فرد و جامعه‌ای که برنامه ندارد با هر برنامه‌ای که از سوی افراد و جوامع دیگر ارائه شود حرکت خواهد کرد ولی کسی که برنامه دارد مسیر تعیین شده خود را می‌پیماید.

وی تاکید کرد: مسیر کلی انقلاب اسلامی با همه فراز و نشیب‌ها و ضعف‌ها حرکت به سمت مهدویت و براساس باور به امامت است و امام خمینی(ره) نیز با همین باور مردم به این که ایشان نایب امام زمان(عج) هستند حرکت انقلابی خود را شروع کردند و اساسا مهدویت و امامت، ریشه تفکر ولایت فقیه را در جامعه بنیان نهاده است.

کلباسی با تبریک سالروز امامت امام زمان تاکید کرد: مهدویت، گنج بی‌نظیر و نیرومندی است که در طول تاریخ کارایی خود را برای شیعه نشان داده و پاسداری از این تفکر وظیفه همه به خصوص حوزویان است.

captcha