برگزاری هفته قرآن دانشجویان همزمان با اربعین حسینی
کد خبر: 3654954
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

برگزاری هفته قرآن دانشجویان همزمان با اربعین حسینی

امسال هفته قرآن دانشجویان همزمان با اربعین حسینی، در روزهای 18 الی 24 آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: محمدمهدی بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت‌(ع) وزارت بهداشت و درمان کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روزهای 18 الی 24 آبان‌ماه به هفته قرآن دانشجویان نامگذاری شده که امسال با اربعین حسینی مصادف شده است.

وی اظهار داشت: از این رو برنامه‌هایی در این هفته به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ کردیم که بر اساس آن برای هر روز از هفته قرانی دانشجویان یک برنامه در نظر گرفته شده است تا دانشگاه علوم پزشکی آن را برگزار کند.

مهم‌ترین عناوین این برنامه‌ها برای اجرا در هفته قرآن دانشجویان به شرح زیر است:

1- راه‌اندازی ایستگاه قرآن و عترت با برنامه‌های تکمیلی که بخشی از آن مرتبط با موضوع اربعین و بخش دیگر معطوف به فعالیت‌های قرآنی است.

2- برگزاری اردوهای فعالان قرآنی در سطح استان‌ها

3- راه‌اندازی مسابقات کتابخوانی با موضوعات قرآنی

4- برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در فضاهای دانشگاهی و درمانی

5- ختم قرآن دسته‌جمعی، همچنین کتابت قرآن به صورت دسته‌جمعی

6- جلسات رؤسای دانشگاه‌ها با فعالان قرآنی

7- تجلیل از قرآنیان برتر هر دانشگاه

رئیس مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت و درمان کشور با بیان اینکه تلاش می‌شود در هفته قرآن دانشجویان، فضای قرآنی بر دانشگاه‌ها حاکم شود، تصریح کرد: از جمله شاخصه‌های برگزاری هفته قرآن در سال جاری تلاقی آن با اربعین حسینی است و این همزمانی، باعث می‌شود که بحث‌های قرآن و عترت یکدیگر را کامل کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته نیز این طرح‌ها را به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ کردیم اما این برنامه‌ها امسال با یک جمع‌بندی و نظم بیشتری ابلاغ شده است که دانشگاه‌ها نیز باید به آن توجه کنند.
captcha