نهمین همایش «سیره علوی» بین‌المللی شد
کد خبر: 3654819
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
دهقانی‎الوار خبر داد:

نهمین همایش «سیره علوی» بین‌المللی شد

گزوه فرهنگی: رئیس جهاددانشگاهی لرستان از بین‌المللی برگزار شدن نهمین دوره همایش «سیره علوی» خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که محورهای همایش به‌نحوی تدوین شوند که بتوان از نتایج آن‌ها در چارچوب اجرایی، عملیاتی و کاربردی در سطح جامعه امروز و در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... استفاده کرد.

سید‌علی‌نادر دهقانی‌الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان،  با اشاره به میزبانی جهاددانشگاهی لرستان برای برگزاری همایش ملی «سیره علوی»، گفت: نهمین دوره همایش ملی سیره علوی که به ابتکار نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه خرم‌آباد طراحی شده است توسط جهاد دانشگاهی واحد لرستان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: این همایش با مشارکت تمامی مراکز علمی و دانشگاهی استان، بنیاد غدیر و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله آموزش و پرورش اواخر امسال در شهر خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
دهقانی‌الوار خاطرنشان کرد: جهت برگزاری این همایش که مسئولیت انجام آن برای دومین‌بار به جهاد دانشگاهی استان واگذار ‌شده بر اساس تجارب دوره هفتم و تجارب سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی استان تا به حال اقدامات خوب و شایسته‌ای اجرا شده است.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: در همین راستا سایت همایش به نشانی sirehalavi.ir مجددا راه‌اندازی و بارگذاری شده و همچنین اعضای هیئت علمی همایش تعیین شده است.
وی یادآور شد: تا کنون دو جلسه برای تدوین موضوعات و محورهای همایش در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و شعار سال که حوزه تولید و اشتغال بوده، برگزار شده است.
دهقانی‌الوار بیان کرد: یکی‌از شاخصه‌های مهم این دوره از همایش که با تاکید ریاست محترم شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی همایش(نماینده ولی‌فقیه در استان) و همه اعضاء لحاظ شده بحث بین‌المللی بودن این دوره همایش است که با توجه به مسائل امروز جهان اسلام و ضرورت‌های روزمره بشریت برای رجوع به اندیشه و افکار پاک امام اول شیعیان ضرورت دارد این موضوع در دستور کار ستاد برگزاری همایش قرار گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: یکی دیگر از شاخص‌های این دوره که در کمیته علمی مورد تاکید اعضا قرار گرفته این است که محورهای همایش به‌نحوی تدوین شوند که بتوان از نتایج آنها در چارچوب اجرایی، عملیاتی و کاربردی در سطح جامعه امروز و در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سایر موضوعات همایش استفاده کرد.
captcha