جاده‌های ایلام برای اربعین تکمیل شوند
کد خبر: 3638946
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

جاده‌های ایلام برای اربعین تکمیل شوند

گروه اجتماعی: رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تاکید بر اینکه جاده‌های ایلام برای اربعین تکمیل شوند، گفت: اگر جاده‌های استاندارد داشته باشیم شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی و حوادث رانندگی و اربعینی منظم خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از ایسنا، سرهنگ رضا همتی‌زاده، رئیس پلیس‌راه استان ایلام، در مورد وضعیت جاده‌های استان برای اربعین 96، اظهار کرد: از اتمام همایش بزرگ اربعین سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی درزمینهٔ های مختلف راه ازجمله تعریض و چهار بنده کردن راه‌های استان و محور اربعین صورت گرفته اما هنوز تکمیل‌نشده‌اند و نیاز به اقدامات جدی‌تری برای بهره‌برداری هستند.
وی با بیان اینکه از مسئولان درخواست داریم پیمانکاران جاده ساز و محور اربعین در استان ایلام مورد توجه جدی قرار بگیرند و اعتبار و پول در اختیار آن‌ها قرار دهند تا سریع کار کنند، افزود: اگر حمایت جدی از پیمانکارانی که در جاده استان مشغول کار هستند شود تا اربعین بخش بزرگی از مشکلات و جاده‌ای استان رفع مشود.
همتی‌زاده مهم‌ترین دغدغه مسئولان و پلیس را بحث ترافیک، تردد و مدیریت خودروها زائران دانست و تصریح کرد: اگر جاده‌های استاندارد داشته باشیم شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی و حوادث رانندگی و اربعینی منظم خواهیم بود.
رئیس پلیس‌راه استان ایلام با بیان اینکه پل هوای و روگذر و زیرگذر میدان ارغوان شهر ایلام تا اربعین امسال تکمیل و مورداستفاده قرار می‌گیرند عنوان کرد: ایجاد این پل هوایی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از گره ترافیکی در ورودی شهر ایلام در اربعین دارد.
وی ادامه داد: در زمینهٔ جاده‌سازی و چهار بانده کردن مسیر تردد زائران اربعین از محور حمیل- شباب- ایلام –مهران و اسلام‌آباد- ایوان-ایلام- مهران اقدامات در حال انجام است که امیدواریم تا اربعین تکمیل شود و اگر این مسیرها نرسند قطعاً شاهد گره ترافیکی در اربعین خواهیم بود.
همتی‌زاده رفع نقاط حادثه‌خیز و نصب اعلائم هشداردهنده در سطح جاده‌های استان را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: از دستگاه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخواست داریم به این مهم توجه جدی کند چرا اگر اعلائم راهنمایی و رانندگی در سطح جاده‌ها با اندازه کافی باشد قطعاً حوادث رانندگی کمتری رخ خواهد داد.
رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تأکید بر اینکه در ایام اربعین نیرو تجهیزات کنترل و پایش جاده‌ای استان در ایلام مستقر می‌شود، گفت: یک تخلف رانندگی ممکن است جان و مال مردم را تهدید کند و ضربه جبران‌ناپذیر وارد کند لذا در برخوردها با هیچ‌کسی تعارف نداریم.
وی با بیان اینکه از رانندگان و زائران اربعین درخواست داریم با صبر حوصله رانندگی کنند تا سفری خوش و زیارتی خاطره‌انگیز برای خود خانواده رقم بزنند، افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه ضامن سلامت جان و مال رانندگان و سرنشینان است.
captcha