هشت کتاب جدید حوزه رضوی روانه بازار نشر می‌شود
کد خبر: 3623247
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
همزمان با دهه کرامت رضوی؛

هشت کتاب جدید حوزه رضوی روانه بازار نشر می‌شود

گروه فرهنگی: انتشارات آستان قدس رضوی «به نشر» همزمان با دهه کرامت رضوی، هشت عنوان کتاب جدید با محوریت امام رضا(ع) را روانه بازار نشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی «به‌نشر» گفت: کتاب‌های «سلطان طوس»، «اعترافات غلامان»، «فانوس لالایی‌ها»، «کاشی‌کاری‌های حرم مطهر رضوی»، «دِعبل و زلفا»، «گل نجمه»، «حضرت فاطمه معصومه(س)» و مجموعه «آهوانه‌ها» عناوین کتاب‌های جدید حوزه رضوی است که به مناسبت دهه کرامت منتشر شده است.
سعیدی در توضیح مجموعه «آهوانه‌ها»، بیان کرد: این مجموعه توسط محمدسادات اخوی نوشته شده که در هشت جلد به نام‌های «خانه‌تکانی‌های آهو»، «آهوهای صحن آزادی»، «سقاخانه و آهوها»، «حرف‌های خودمانی آهوها»، «دلتنگی آهوهای بستِ ‌بالا»، «الفبای آهوهای بستِ پایین»، «نقاره‎زنی آهوها» و «عاشق شدن آهوها» منتشر شده است.
وی ادامه داد: کتاب «گل نجمه» زیارت‌نامه کوچکی است که برای کودکان به قلم مجید ملامحمدی نوشته شده است.
مدیرعامل به‌نشر در معرفی کتاب «حضرت فاطمه معصومه(س)»، افزود: این کتاب گزارشی داستان‌گونه از زندگانی حضرت معصومه(س) است که توسط غلامرضا حیدری ابهری به رشته تحریر درآمده و تاکنون به چند زبان زنده دنیا ترجمه شد.
وی با بیان اینکه کتاب «اعترافات غلامان» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی است که از زبان غلامان جنگی بنی‌عباس و مأمون برای مخاطبان نوجوان روایت می‌شود و حکایت آوردن امام رضا(ع) از مدینه به مرو را بازگو می‌کند، ادامه داد: کتاب «سلطان طوس» سیاحت‌نامه‌ای ادبی، اثر مرتضی کربلایی‌لو است.
مدیرعامل به‌نشر اظهار کرد: کتاب «فانوس لالایی‌ها» مجموعه اشعار لالایی رضوی سروده عبدالجبار کاکایی است که برای کودکان قبل از دبستان سروده شده است.
سعیدی در توضیح کتاب «کاشی‌کاری‌های حرم مطهر رضوی»، گفت: هادی خورشیدی در این کتاب به بررسی و مطالعه آثار کاشی‌کاری موجود در حرم امام رضا(ع) می‌پردازد.
وی رمان «دِعبل و زلفا» را نیز از دیگر عناوین انتشارات آستان قدس رضوی در دهه کرامت رضوی برشمرد که توسط مجید مظفرسالاری نوشته شده است و افزود: این اثر هم مانند دیگر رمان این نویسنده با نام «رؤیای نیمه‌شب» از درون‌مایه عاشقانه برای روایت زندگی دعبل خزائی، شاعر معروف اهل بیت(ع) بهره برده است.
مدیرعامل به‌نشر در پایان یادآور شد: انتشارات آستان قدس رضوی در دهه کرامت رضوی سال گذشته 15 عنوان کتاب با محوریت رضوی  را روانه بازار نشر کرد.
captcha