مشکلات قرآنی استان‌ها منتقل می‌شود اما اراده‌‌ای برای حل نیست/ تاکنون کاری نکرده‌ام!
کد خبر: 3570142
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
رابط فراکسیون قرآن با استان کرمانشاه:

مشکلات قرآنی استان‌ها منتقل می‌شود اما اراده‌‌ای برای حل نیست/ تاکنون کاری نکرده‌ام!

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام حسینی‌کیا، با اشاره به نقش رابط‌ان استانی در انتقال مشکلات حوزه‌های انتخابیه به فراکسیون قرآن مجلس گفت: این مشکلات به منتقل می‌شود اما اراده‌ای برای رفع آنها وجود ندارد و همین امر انگیزه‌ها را کاهش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا، رابط فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد اقداماتی که در ارتباط با مسئولیت خود در زمینه رصد فعالیت‌های قرآنی استان و بررسی موانع و مشکلات آن انجام داده، گفت: تاکنون هیچ کاری در این زمینه نکرده‌ام.
وی افزود: در این رابطه بخشی از موارد به مجموعه ارشاد برمی‌گردد که باید در جلساتی که برگزار می‌کند از نماینده مجلس و رابط استانی دعوت کند؛ الان بنده از سوی مجلس ناظر شورای فرهنگی استان هستم اما طی 7 ـ 8 ماه گذشته تنها 2 بار به صورت اتفاقی برای حضور در جلسات دعوت شدم یعنی حتی دعوت من برای حضور در جلسات شورا نیز مرتب نبوده است.
منتخب مردم سنقر در مجلس در مورد عملکرد فعالان قرآنی در مجموعه‌های مردم‌نهاد نیز گفت: اینکه فعالیت می‌کنند یا نمی‌کنند نمی‌دانم و چون ورود نکردم اطلاع دقیقی ندارم و در این رابطه نیز اظهار نظری نمی‌کنم.
حسینی‌کیا با بیان اینکه در حوزه قرآنی ضعفمان زیاد است، اظهار کرد: ظرفیت کارهای قرآنی هم در مساجد و هم در جلسات مذهبی فراوان است؛ به ویژه در برخی مناطق محروم این ظرفیت‌های وجود دارد اما نیازمند توجه ویژه به مباحث قرآنی است. به عنوان مثال وقتی چند کیلومتر از کرمانشاه بیرون می‌رویم روستاها و مناطق محرومی هستند که نیازمند این توجهات هستند.
وی افزود: مدارس برای مباحث قرآنی ظرفیت آماده‌ای هستند که و ما از آنها غفلت می‌کنیم؛ نهادها، تشکل‌ها و ادارات نیز ظرفیت‌هایی برای کارهای قرآنی هستند منتها باید این فعالیت‌ها منسجم، کوتاه و کاربردی صورت بگیرد اما نتوانسته‌ایم و یا نخواسته‌ایم آیات کاربردی قرآن کریم را احصا و متناسب با هر جمعیتی آن را بیان کنیم.
این رابط استانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با تأکید بر اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های خوب و بالایی برای فعالیت‌های قرآنی دارد، گفت: اگر سازمان‌ها، نهادها و افراد پای کار بیایند می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد البته تا جایی که مطلع هستم اداره کل اوقاف کارهایی در زمینه حفظ شروع کرده اما کافی نیست و نیاز استان بیش از اینهاست.
حسینی‌کیا در واکنش به این موضوع که رابط‌های استانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس راه انتقال مشکلات استان‌ها را به فراکسیون هموارتر می‌کند، اظهار کرد: مشکلات انتقال می‌شود اما اراده‌ای برای حل آن نیست؛ یعنی چون اراده نیست کار پیش نمی‌رود و انگیزه‌ها کم می‌شود.
منتخب مردم سنقر در مجلس ادامه داد: الان بودجه‌های قرآنی یا صفر است یا در حکم صفر است آن وقت یک کار دست چندم فرهنگی را ببینید چقدر برایش ردیف اعتبار گذاشته‌اند! اگر حرف بزنیم می‌گویند این کار را باید مردم حمایت کنند آن کار را باید دولت هزینه کند، بنابراین اشکال کار در این موارد است.
captcha