توقف نکردن رانندگان اتوبوس‌های مسافربری برای نماز تخلفی نابخشودنی است
کد خبر: 3555388
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
زندی‌فر:

توقف نکردن رانندگان اتوبوس‌های مسافربری برای نماز تخلفی نابخشودنی است

گروه اجتماعی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به این‌که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در برخورد رانندگان متخلف و حق و حقوق مسافر، قانون را به‌طور کامل اعمال می‌کند، گفت: تخلف رانندگان در برخورد ناصحیح با مسافران و همچنین عدم توقف در خصوص نماز مسافران از تخلفاتی است که به هیچ وجه قابل بخشش نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که سه‌شنبه، 30 آذر در پایانه بار خرم‌آباد برگزار شد، گفت: وقتی زیرساخت راه در امنیت و ایمنی کامل باشد جذب جهانگردان به استان فرهنگی لرستان افزایش پیدا می‌کند کمااینکه لرستان بهترین جاذبه های طبیعی را در سطح کشور دارا است.
وی با اشاره به این‌که هر راهی که ساخته می‌شود در سال اول ساخت آن یک تا ۳ درصد هزینه ساخت برای تعمیر و نگهداری آن در نظر گرفته می‌شود، افزود: متوسط سن راه‌های لرستان ۲۰ تا ۲۵ سال است و حداقل باید ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه ساخت راه در جهت تعمیر و نگهداری شود.
زندی‌فر با اشاره به این‌که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در برخورد رانندگان متخلف و حق و حقوق مسافر، قانون را به‌طور کامل اعمال می‌کند، گفت: تخلف رانندگان در برخورد ناصحیح با مسافران و همچنین عدم توقف در خصوص نماز مسافران از تخلفاتی است که به هیچ وجه قابل بخشش نیست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: تعداد رانندگان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در هشت ماهه سال گذشته سه هزار و ۷۳ نفر و در هشت ماهه سال‌جاری سه هزار و ۱۷۰ نفر بوده است.
وی با اشاره به این‌که تلفن ۱۴۱ اطلاعات جامع مسافت، وضعیت راه‌ها، آب و هوا و ترافیک راه‌ها را در اختیار هم‌وطنان قرار می‌دهد، اضافه کرد: متوسط سرعت استان لرستان ۸۶ کیلومتر است.
زندی‌فر با بیان این‌که از سال ۹۰ تا سال ۹۴ شاهد روند کاهش تعداد تلفات تصادفات جاده‌ای بوده‌ایم، تصریح کرد: ۱۸ نقطه پُرحادثه در حوزه راه شناسایی شده است که تا تابستان سال آینده این نقاط حادثه‌خیز حذف خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در خصوص تخلفات اضافه‌بار اظهارکرد: در هشت ماهه سال گذشته ۳۷۱، تخلف اضافه‌بار داشتیم که این رقم در هشت ماهه سال‌جاری به ۳۳۷ فقره تخلف اضافه‌بار رسیده است.
وی با اشاره به این‌که لرستان دارای ۸۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه است، اظهارکرد: در مجموع ۱۳۰ کیلومتر از راه‌های استان دارای روشنایی هستند که روشنایی 200 کیلومتر دیگر از راه‌های استان در دست اقدام است.

captcha