زائران سفر خود را در اربعین مديريت کنند
کد خبر: 3543559
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
یاری:

زائران سفر خود را در اربعین مديريت کنند

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان ایلام با تأکید بر لزوم مديريت سفر اربعين توسط زائران برای کاهش گره‌های ترافيکی، گفت: مسیرهای جايگزين برای حضور زائران پیش‌بینی‌ شده است.

نورعلی ياری، فرمانده انتظامی ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: همراهي مردم با پليس و ساير دستگاه‌های خدمات رسان می‌تواند در رفاه و آرامش آن‌ها در اين سفر معنوي بسيار تأثیرگذار باشد.
وي ادامه داد: هرچند که پلیس‌راه قرار است با برنامه‌ريزي ،سفرهاي اربعين را مديريت کند اما واقعيت اين است که زائران هم مي‌توانند با مديريت سفرهاي اربعين در کاهش بار ترافيکي و حوادث جاده‌اي نقش داشته باشند.
فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به حضور حداکثري زائران اربعين در شهر مهران تصريح کرد: با تدابير انديشيده شده ،پليس آمادگي بيشتري را براي ارائه خدمات دارد.
وي ادامه داد: جاده‌هاي استان ايلام نيز تا چند روز ديگر مملو از خودروهايي خواهد شد که مقصد سرنشينانشان ايستگاه عشق است و ناجا نيز به‌عنوان خادم زوار در محورهاي ارتباطي ايلام مستقر مي‌شود.
ياري عنوان کرد: ترافيک جاده‌اي در ايام اربعين امسال هم در مسيرهاي منتهي به مرز مهران دور از انتظار نيست، براي تردد در محور مهران دو مسير در نظر گرفته‌شده که يک مسير ورودي شهر ايلام تا پايانه مرزي مهران حدود 85 کيلومتر است و مسير جايگزين در مسير ايلام، ملکشاهي، بارحمان مهران است.
وي با تأکید بر اينکه در اربعين امسال در مرز مهران گره‌هاي ترافيکي مدیریت‌شده است، گفت: زائران اتباع خارجي هم بايد حتماً از مرز شلمچه تردد داشته باشند.
ياري اضافه کرد: توافقي که بين مسئولان جمهوري اسلامي ايران در سطوح مختلف با مسئولان کشور عراق انجام‌شده همه تأکید بر رعايت قوانين و مقررات دارد.
فرمانده انتظامي استان ايلام با تأکید بر ممنوعيت تردد زائران بدون رواديد و گذرنامه گفت: رواديد زائران حسيني در محل‌های ورودي استان به‌ویژه شهرهاي منتهي به مرز مهران کنترل و از ورود افراد بدون رواديد به داخل شهرها جلوگيري خواهد شد.
captcha