بیماری را با نگاه منفی نبینیم/ فواید بیماری از دیدگاه حجت‌الاسلام طباطبایی
کد خبر: 3518640
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

بیماری را با نگاه منفی نبینیم/ فواید بیماری از دیدگاه حجت‌الاسلام طباطبایی

گروه جامعه: داشتن نگاه مثبت به بیماری، درک عجز انسان و محبت اطرافیان از جمله مسائلی بود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین طباطبایی بر روی تخت بیمارستان به بیماران توصیه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) خبرنگاران عموماً از هر فرصتی برای گرفتن مصاحبه از افراد مشهور و مورد احترام و علاقه مردم استفاده می‌کنند. حتی بسیار اتفاق افتاده است که خبرنگار برای گرفتن مصاحبه یا خبر از یک مسئول سوار ماشین وی شده و در طی مسیر به مصاحبه اقدام کرده‌اند.

این قانون عمومی «استفاده از هر فرصتی برای گرفتن خبر و مصاحبه» گاهی به دلایل خاص نقض می‌شود مثلاً وقتی فرد مورد نظر مریض و صحبت کردن برای وی مشکل است.

عیادت از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی در بیمارستان، قدر مسلم جزو فرصت‌هایی نبود که یک خبرنگار بخواهد مصاحبه‌ای با ایشان انجام دهد به ویژه اینکه صحبت کردن برای ایشان سخت بود. بر همین اساس و با این تصمیم که هیچ قصدی برای مصاحبه با ایشان وجود ندارد و هدف صرفاً عیادت است و در حالی که ایشان روی تخت بیمارستان دراز کشیده بودند، خودم را معرفی کرده و جویای حالشان شدم و پرسیدم حاج آقا خوب هستید؟حجت السلام طباطبایی در بستر بیماری

با محبت پاسخ دادند که خوب هستم خدا را شکر و ادامه دادند؛ نباید ما به بیماری با دیدی منفی نگاه کنیم. (به سرعت رکوردر را روشن کردم).

این خطیب معروف کشورمان ادامه داد: به بیماری باید به دید مثبت نگاه کرد. در بیماری کمترین چیزی که نصیبمان می‌شود این است که می‌فهمیم آدم‌های عاجزی هستیم و نباید به خودمان مغرور باشیم. ما عاجز هستیم. کسی با تب، یک شبه به زانو در می‌آید و با یک سرماخوردگی بستری می‌شود. پس اول باید عجز خود را بشناسیم و خیلی مغرور به توانمندی‌ها نشویم.

حجت‌الاسلام طباطبایی ادامه داد: بعد از کسالت که ان شاء الله بهبود یافتیم بدانیم ورود کسالت‌ها سریع است، ولی خروج آن، زمان می‌برد و بدانیم که در گذشته خیلی اشتباه کرده‌ایم، در آینده این قدر اشتباه نکنیم و اشتباهاتمان را کاهش بدهیم و بفهمیم که عمر کفاف نمی‌دهد و زندگی هم رو به اتمام است. وقتی بیماریمان خوب شد زندگی نویی آغاز کنیم و به مردم محبت و نیکی بیشتر کنیم. ارتباط خودمان را با خدا قوی‌تر کنیم.

وی در پایان گفت: در بیماری‌ها هم دوستان خود را می‌شناسیم که چه کسی به دیدنمان می‌آید و می‌فهمیم که مرهون احساس و محبت مردم هستیم. امیدواریم همه از بیماری‌ها برداشت مثبت داشته باشند نه منفی.

captcha