بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه پرداختن به فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 3508546
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
خسروی:

بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه پرداختن به فعالیت‌های قرآنی است

فعالیت‌های قرآنی: فرماندار بوکان بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه را پرداختن به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: زمانی‌که یک رفتار در جامعه نهادینه شود آن رفتار نیازمند ساختار ایرانی اسلامی است که خود این نیز، نیاز به یک زمینه دارد و بهترین زمینه، قرآن کریم و تعالیم روح‌بخش آن است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، جمال خسروی فرمانداری شهرستان بوکان، در جلسه شورای گسترش فعالیت های قرآنی امروز صبح با حضور امام جمعه، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای دیگر ادارات مرتبط در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و با بیان اینکه قرآن کلام زندگی است، اظهار کرد: قرآن كريم بزرگ‏ترين هديه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترين ميراث پيامبر اعظم(ص) در ميان مسلمانان است.
وی گفت: قرآن كريم بزرگ‏ترين هديه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترين ميراث پيامبر اعظم(ص) در ميان مسلمانان است.
خسروی گفت : قرآن کتاب زندگی است و می‌تواند جامعه را در ابعاد و حوزه‌های مختلف هدایت کند، بنابراین برای ایجاد یک جامعه قرآنی و در راستای گسترش آن باید برنامه ریزی و اقدام نمائیم.
وی افزود: اگر به قرآن عمل کنیم و دیگران را به احکام اسلامی و قرآنی با حرکات و رفتارهای شایسته انسانی تشویق کنیم، جامعه‌ای سرشار از پویایی و درخشندگی در زمینه‌های مختلف خواهیم داشت.
فرماندار بوکان  فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در این خصوص با توجه به جایگاه رفیع قرآن و انوار وحی الهی در توسعه و نشر آموزه‌‎های والای قرآن کریم ، وظیفه مسئولان دو چندان شده است.
وی گفت: جامعه ما به شدت نیازمند فرهنگ قرآنی می باشد لذا باید با برگزاری کلاسهای قرآنی، برگزاری مسابقات قرآن در راستای تشویق جوانان به سوی قرآن خواندن در تلاش باشیم.
وی افزود: ایجاد هماهنگی بین دستگاههای دولتی، مؤسسات و گروههای فعال غیر دولتی در راستای هم افزایی و ارتقای فعالیت های قرآنی می تواند مفید باشد.

captcha