بررسی تجلی قرآن در مثنوی
کد خبر: 3508310
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
در شبکه چهار سیما انجام می‌شود؛

بررسی تجلی قرآن در مثنوی

گروه ادب: برنامه «جویبار رمضان» شبکه چهار سیما، عصر امروز، 30 خرداد به بررسی تجلی قرآن در مثنوی معنوی مولوی می‌پردازد.

کورش انصاری، تهیه کننده برنامه «جویبار رمضان» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان اینکه عصر امروز، 30 خرداد قرار است در این برنامه تجلی قرآن کریم در مثنوی معنوی مولانا بررسی شود، عنوان کرد: در این برنامه قرار است حسین فقیهی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) و محمدجواد اعتمادی از اساتید و پژوهشگران ادبیات عرفانی به بررسی ابعاد مختلف تاثیرپذیری مولانا در سرایش مثنوی بپردازند.

انصاری توضیح داد: پخش برنامه «جویبار رمضان» از ابتدای ماه رمضان شروع شده و تا پایان ماه مبارک هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸ ادامه دارد. خوشبختانه این برنامه توانسته مخاطبان زیادی را به ویژه از میان دانشجویان و اساتید رشته‌های زبان و ادبیات فارسی و علوم قرآنی به خود اختصاص دهد.

تهیه‌کننده برنامه جویبار رمضان گفت: از آیتم‌های این برنامه علاوه بر صحبت کارشناسان می‌توان به شعرخوانی، گزارش و ارتباط تلفنی با شهرستان‌ها اشاره کرد. هر قسمت این برنامه به یکی از موضوعات مرتبط با قرآن در ادبیات فارسی اختصاص دارد و مجری برنامه سعید بیابانکی از شاعران معاصر است. نخستین قسمت‌های این برنامه به تاثیرپذیری شاعران سبک خراسانی از قرآن کریم اختصاص داشت و اکنون این دوره به سبک عراقی رسیده و پس از بررسی تاثیرپذیری شاعرانی چون سنایی و عطار در چند قسمت به اثرپذیری مولانا از قرآن کریم می‌پردازیم.

وی افزود: هدف اصلی از تهیه و پخش این برنامه آشنا کردن جوانان با تاثیرپذیری شاعران بزرگ فارسی از رودکی تا معاصر از آیات قرآن کریم است. یکی از رسالت‌های شبکه‌های مختلف سیما تهیه برنامه‌های معرفتی با رویکرد پژوهشی و علمی است که امیدواریم در این برنامه محقق شود.

captcha