بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از صحن جامع فاطمی آستان مقدس قم
کد خبر: 3456231
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از صحن جامع فاطمی آستان مقدس قم

گروه اجتماعی: معاون وزیر راه و شهرسازی از صحن جامع فاطمی و ساختمان جدید کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، در مراسم بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از صحن جامع فاطمی آستان مقدس قم که صبح امروز در ضلع شرقی حرم مطهر برگزار شد، محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و سیدمهدی صادقی، استاندار قم از کارگاه ساخت صحن بزرگ فاطمی و ساختمان جدید کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بازدید کردند.
بر اساس این گزارش، پیش از این بازدید، معاون وزیر راه و شهرسازی نشستی با معاونان و مدیران آستان مقدس و مسئولان پروژه صحن فاطمی داشت و در جریان مراحل ساخت این صحن بزرگ قرار گرفت.
خاطرنشان می‌شود در ادامه، محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
همچنین آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، خدمت به اهل بیت علیهم السلام را توفیق الهی عنوان کرد و گفت: ما باید همواره در این فکر باشیم که در چه محلی در حال خدمت هستیم، این منش به کار انسان قداست می دهد.
وی با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اظهار کردشت: پاسخ هایی که این بانو در سنین کودکی به پرسش های شیعیانی که به دیدار امام موسی کاظم علیه السلام آمده بودند ولی حضرت را زیارت نکرده بودند، نشان از جایگاه علمی بانوی کرامت است.
سعدی افزود: زمانی که این شیعیان که از قم به مدینه سفر کرده بودند، در مسیر بازگشت بودند، امام کاظم علیه السلام را زیارت کردند و پاسخ های حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به این امام همام نشان دادند، ایشان نسبت به پاسخ های درست خوشحال شده و سه مرتبه فرمودند: «فداها ابوها»؛ همان عبارتی که نبی مکرم اسلام در باره حضرت زهرا سلام الله علیها بیان داشته بودند.
وی این مواجهه را تأییدی بر جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها عنوان کرد و گفت: خداوند با این کار شرایط را به گونه ای قرار داد که همگان بدانند حضرت معصومه سلام الله علیها، بانوی یکتاست و ویژگی های خاصی دارند.
سعیدی با بیان این که حضرت معصومه سلام الله علیها در محلی حضور یافتند که مرکز تشیع و نشر آموزه های اهل بیت علیهم السلام به جهانیان است، گفت: این بانو تحت تربیت امام کاظم و امام رضا علیهماالسلام بودند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید این گنج بزرگ الهی و اهل بیت علیهم السلام را در این سرزمین مقدس قم قرار داده شده است را به سهم خود برای دیگران معرفی کنیم. امید است کسانی که در مسیر خدمت به اهل بیت علیهم السلام هستند، قدر این نعمتی که در اختیار دارند، بدانند و تلاش خود را همچنان ادامه دهند.

captcha