شناسایی مفاخر فرهنگی و هنری رامهرمز
کد خبر: 3455447
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

شناسایی مفاخر فرهنگی و هنری رامهرمز

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامهرمز از شناسایی و معرفی مفاخر فرهنگی و هنری این شهرستان خبر داد.

سیدعلی طباطبایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامهرمز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به اهمیت معرفی مفاخر فرهنگی و هنری و اثرات آن در جامعه گفت: مسأله‌ای که امروز وبه ویژه در شهرهای کوچک با آن روبرو هستیم گم شدن هویت افراد است؛ افراد هویت خود را نمی‌شناسند و این مسأله آسیب‌هایی را برای فرد و جامعه در پی دارد.

وی شناساندن مفاخر فرهنگی و هنری هر منطقه را عاملی مؤثر برای مقابله با این مسأله عنوان کرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد رامهرمز در حال پایش مفاخر فرهنگی و هنری شهرستان در سطح دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و ... است تا بتواند آنها را شناسایی و معرفی کند. در این راستا کسانی که در زمینه ادبیات، تألیف، فرهنگ اقوام و ... فعالیت‌هایی داشتند شناسایی می‌شوند.

طباطبایی با اشاره به پیشینه فرهنگی و مفاخر شهرستان رامهرمز خاطرنشان کرد: سلمان فارسی، ابن خلّاد رامهرمزی(دانشمندی که در زمینه حدیث شناخته شده است)، ناخدا بزرگ پورشهریار رامهرمزی، آیت‌الله بهبهانی و ... از جمله شخصیت‌ها و مفاخر برجسته این شهرستان هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اظهار کرد: در صورتی که بتوانیم هویت درخشان افراد را به آنها یادآوری کنیم، این موضوع برای افراد حرمت، احساس ارزشمندی و افتخار به همراه خواهد داشت.

وی در پایان از برگزاری همایش ناخدا بزرگ پورشهریاری در دی‌ماه خبر داد.

captcha