تشییع پیکر مهندسی که شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) شد + عکس
کد خبر: 3391451
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲

تشییع پیکر مهندسی که شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) شد + عکس

گروه اجتماعی: پیکر شهید رضا دامرودی، مهندسی که از مزرعه دنیا شهادت در مسیر دفاع از حرم اهل بیت(ع) نصیبش شد، روز گذشته در سبزوار تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

به گزارش خبر گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در هشتمین روز از ماه محرم شهرستان سبزوار، میزبان اولین شهید مدافع حرم بود، پیکر مهندس رضا دامرودی که از مزرعه دنیا شهادت نصیبش شد، در آرامگاه ابدی‌اش آرام گرفت.

شهیدی که همه دوستش داشتند، به گونه‌ای که یکی از مسئولان شهرستان سبزوار درباره این شهید بزرگوار بیان کرد: شهید دامرودی انسان خیلی خوبی بود؛ حقش شهادت بود که به آرزویش رسید.

برادر شهید رضا دامرودی با بیان اینکه این شهید علاقه خاصی به ولایت فقیه و شهادت داشت و همیشه سفارش می کرد از حریم ولایت دفاع کنید و همیشه کارهایتان را برای خدا انجام دهید.

وی افزود: این شهید والا مقام مظلوم بود و رفت تا از حریم ولایت و عقیله بنی هاشم دفاع کند، و در واقع این مظلوم است که از مظلوم دفاع می‌کند.

پدر این شهید بزرگوار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه رضا اولین پسر و بزرگ‌ترین فرزندم بود که با رفتنش کمرم شکست، ادامه داد: فرزندم علاقه ویژه ای به ائمه اطهار(ع) داشت از همین رو راه حسین(ع) را انتخاب کرد.

مردم سبزوار در حالی که شعار می دادند «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» این شهید والا مقام را تا میدان کارگر بدرقه کردند، پیکر این شهید از آنجا به زادگاهش در بخش روداب منتقل شد تا به خاک سپرده شود.

چند تن از دوستان شهید رضا دامرودی که در آرزوی شهادت بودند گفتند: عکس ما را به یادگار داشته باشید ما هم شهید خواهیم شد.

مهندس رضا دامرودی 27 ساله و دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی کشاورزی بود، از وی فرزندی 15 ماهه به نام نیایش به یادگار مانده است که وصیت کرده زینبی تربیت شود و رهرو ائمه اطهار و زینب کبری(س) باشد.

علی‌اکبر ملکی

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهره.ف
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ - ۱۰:۴۸
0
2
خوش به سعادتش. خدا به خانواده این شهید بزرگوار صبر زینبی عنایت بفرماید
captcha