برگزاری ۱۰ شب عزاداری از سوی جامعه پزشکی
کد خبر: 3385506
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
لاری‌پور خبر داد:

برگزاری ۱۰ شب عزاداری از سوی جامعه پزشکی

گروه سلامت: مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور از برگزاری مراسم عزاداری پزشکان در دهه نخست محرم خبر داد و بر تأثیرات اخلاقی این مراسم‌ها در جامعه پزشکی تأکید کرد.

رضا لاری‌پور، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن اعلام برگزاری مراسم عزاداری دهه محرم از سوی جامعه پزشکی به تشریح این برنامه و ویژگی‌های آن پرداخت.

وی تصریح کرد: به منظور زنده نگه‌داشتن و ترویج فرهنگ عاشورا، اقشار مختلف جامعه پزشکی تهران در دهه اول ماه محرم به برپایی خیمه عزا و مراسم سوگواری برای قیام سیدالشهدا(ع) اقدام کرده است.

لاری پور ادامه داد: شیعیان خالص و دلدادگان مکتب حسینی در طول تاریخ با جان‌نثاری و بذل خون و مال همیشه در تلاش بوده‌اند تا پرچم هدایت و خیمه محبت اباعبدالله(ع) را در اهتزاز و تعالی نگاه دارند، این امر یک تکلیف همیشگی بر دوش مدعیان عشق و شیفتگی سیدالشهداء(ع) است.

وی با تأکید بر کمک‌ خیّرین جامعه پزشکی برای راه‌اندازی این برنامه اظهار کرد: برای برپایی این مراسم در طول 10 شب محرم، کمک‌های بسیار زیادی از سوی افراد نیکوکار جامعه پزشکی گردآوری شده است که بخشی از آن برای مراسم هزینه و بخشی دیگر نیز در اختیار نهاد‌هایی برای کمک به نیازمندان قرار می‌گیرد.

مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی در ادامه به اهمیت این برنامه برای تأثیر پذیری اخلاقی پزشکان جوان از اساتید و بزرگان جامعه پزشکان پرداخت و عنوان کرد: در وهله اول چنین برنامه‌هایی با توجه به بار معنوی آنها خود بهترین مدرسه‌ برای آموزش مفاهیم و بنیان‌های اخلاقی برای افراد است.

وی ادمه داد: در وهله دوم نیز با توجه به حضور اساتید و معمرین جامعه پزشکی و فراهم آمدن فضای گفت‌وگو و تبادل تجربه در این برنامه مطئنا جوانان جامعه پزشکی از این تجربیات این اسطوره‌های اخلاق بهره‌مند خواهند شد.

لاری پور تأکید کرد: وقتی چنین افرادی که زعمای یک قوم محسوب می‌شوند به بخشش و کارهای خیر می‌پرداند مطمئنا جوانان این قوم نیز از آنان تأثیر می‌پذیرند و روش‌های اخلاقی آنها را در حرفه خود به کار می‌برند.

وی خاطر نشان کرد: در این مراسم به مدت 10 شب از ساعت 20:30 تا 22 در محل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان کارگر شمالی با سخنرانی حجج اسلام ‌افتخاری و محمد برمایی و قرائت قرآن و زیارت عاشورا برگزار می‌شود.

captcha