رونمایی از محصولات جدید معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس + عکس
کد خبر: 3349322
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
صبح امروز صورت گرفت؛

رونمایی از محصولات جدید معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس + عکس

گروه اجتماعی: محصولات تولیدی جدید معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی صبح امروز با حضور مسئولان ومدیران آستان قدس رضوی در حرم امام رضا(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محصولات جدید تولید شده توسط معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، صبح امروز، 29 مرداد ماه از با حضور مدیران و مسئولان آستان قدس رضوی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های استان قدس رضوی رونمایی شد.

کتاب شعر کوچه‌های خراسان، مجموعه صوتی روایت هشت، مجموعه تصاویر حرم مطهر با نام شمس الشموس دو، مجموعه نمایشگاهی سبک زندگی با نام آئین زندگی بود، مجموعه نسیم همدلی و همزبانی، مجموعه نسیم همدلی با محوریت همدلی و همزبانی از منظر امام رضا(ع) و اهل بیت(ع)، احادیث بوی بهشت، با محوریت احادیث کاربردی امام رضا(ع) و مجموعه احادیث خط خورشید، از محصولاتی بودند که در این مراسم رونمایی شد.

همچنین کتاب مهربانترین، کتاب هشت حکایت با محوریت هشت داستان تصویری از زندگی امام رضا(ع)، کتاب غریب پیروز با محوریت پیام رهبری به نخستین کنگره امام رضا(ع) در سال 1984 میلادی به زبان انگلیسی، کتاب پا به پای آفتاب و کتاب حریم نور از دیگر محصولاتی بودند که در این مراسم از آنان رونمایی شد.

حجت‌الاسلام حسینی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به جنایات داعش بر لزوم تکیه بر مشترکات و دوری از غلو در سخنان اهل بیت(ع) تاکید کرد و با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در ترویج قرآن با بیان آماری به ارائه این فعالیت‌ها پرداخت.

وی تدریس رشته علوم قرآن و حدیث تا مقطع دکتری در دانشگاه علوم اسلامی رضوی فعالیت کارگروه قرآن در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، برگزاری هزار محفل قرآنی، و آموزش یازده هزار پیش دبستانی در مراکز آستان قدس رضوی را از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه ترویج قرآن دانست و در ادامه گفت: انتشار 45 میلیون کتاب در قالب 10 هزار نفر در آستان قدس رضوی در دوره پس از انقلاب اسلامی، ساخت پنج میلیون قرآن کتاب و محصولات فرهنگی در سال توسط آستان قدس رضوی و چاپ 180 هزار کتاب غیر فارسی به زبان غیر فارسی در دهه کرامت از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط آستان قدس رضوی در این حوزه است.

در ادامه حجت‌الاسلام حسینی‌قمی، کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه ما امروز در کارهای فرهنگی نیاز به پرکاری و عمق بخشیدن به کارها را داریم به نمونه‌هایی از اقدامات علما در گذشته اشاره کرد و گفت: مرحوم مامغانی کتاب تنبیه المقام که امروز به 80 جلد می‌رسد در ظرف سه سال تالیف و در زمان خاص خود به چاپ رسانده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: علامه طباطبایی برای صرفه‌جویی در وقت تالیف، نقطه گذاری را به عهده دیگران می‌گذاشته است و همچنین شهید مطهری در عمر کمتر از 60 سال بیش از 80 کتاب منتشر کرده است که طبق گفته امام خمینی(ره) همه کتاب‌های ایشان صد درصد قابل استفاده است.

حجت‌الاسلام حسینی قمی در توضیح یکی از آسیب‌های کارهای فرهنگی در کشور گفت: ما نباید مردم را به دو طبقه اهل علم و عوام تقسیم کنیم بلکه عموم مردم در هر شغلی که هستند باید مانند گذشتگان به مطالعه و تحقیق روی بیاورند.

وی در پایان سخنانش پیشنهاداتی در جهت پیشرفت در کارهای فرهنگی ارائه داد  و بیان کرد: هماهنگی مراکز پژوهشی که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری بوده است و همچنین توجه به نهضت ترجمه از امور مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: امروز کتاب و کتابخوانی در حاشیه قرار دارد اما ما باید کتابخوانی را امروز کتاب را در راه زائران قرار دهیم تا مراجعه آنان به کتاب آسان‌تر شود.

captcha