برقرارى نظام اسلامى از کودکى آرزویم بود
کد خبر: 3335925
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
پاسخ استاد مروت به انتقاد یکی از مخاطبان ایکنا؛

برقرارى نظام اسلامى از کودکى آرزویم بود

کانون خبرنگاران نبأ:استاد مروت با بیان اینکه از کودکی برقرارى یک نظام اسلامى در ایران را آرزو داشتم، گفت: بنده در اوائل سال ۱۳۵۴ به علت ادامه تحصیلات در الازهر به قصد مصر ترک کردم و سپس اجباراً به کانادا رفتم؛ زیرا در بحبوحه جنگ تحمیلى هیچ راهى براى بازگشت برایم نبود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، استاد محمدتقی مروت، از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور که از مفاخر قرآنی میهمن عزیزمان هستند، در مصاحبه‌ای که روز گذشته از ایشان منتشر شد، در گفتاری نغز به ضمن تشریح شیوه تدریس خود به تشریح 15 ویژگی جهت تدریس بهینه قرآن اشاره کردند؛ ایشان در پاسخ به یکی از نظرات مخاطبین خبرگزاری ایکنا مبنی بر سابقه 150 ساله همه‌خوانی در مشهد و حضور استاد در خارج از کشور متنی ارسال کردند که به این شرح است:

«دوست عزیزى که ظاهرًا از مشهد مقدس پیرامون برخى از مسائلى که بنده در صحبت‌هاى خود به‌ویژه مسئله آغاز «همه‌خوانى» در تهران به‌وسیله خود مطرح کرده بودم و نیز رفتن من به کانادا پس از انقلاب ایراداتى گرفته بودند، لزومًا و با احترام تمام در پاسخ به ایشان باید عرض کنم که بنده در ۱۵۰ سال پیش در مشهد زندگى نمى‌کردم که اوضاع و احوال تلاوت قرآن را در آن مقام مقدس بدانم و خوشا به حالتان که این مدت طولانى در جوار آقا امام رضا(علیه الصلاة و السلام) مى‌زیستید و شاهد کلیه شؤون قرآنى بوده‌اید.

به همین جهت در صحبت‌هاى خود کلمه‌اى از مشهد بر زبان نیاورده و فقط به مناسبتى از حضور دو برادرى که از یزد و اصفهان در جلسات ۳۰۰ نفرى روزهاى جمعه بنده حضور مى‌یافتند سخن گفته شد. علت همه‌خوانى را هم شرح دادم و انتظار داشتم ایشان پس از خواندن تمامى صحبت‌هایم، بیاناتى به شیوه «رَجْمًا بٱلغیب» نمى‌فرمودید.

در مورد رفتنم به کانادا باز همان شیوه «رَجْمًا بٱلغیب» را به کار بردید و فرمودید: ایشان پس از انقلاب به کانادا رفتند! اولاً انقلاب باشکوه اسلامى در بهمن ماه ۱۳۵۷ به‌وقوع پیوست و بنده در اوائل سال ۱۳۵۴ایران را به بهانه ادامه تحصیلات در دانشگاه الازهر به قصد مصر ترک کردم و نه کانادا! و سپس اجباراً به کانادا رفتم چون در بحبوحه جنگ تحمیلى هیچ راهى براى بازگشت برایم نبود.

متأسفانه صحبت شما این فکر را در خواننده تداعى مى‌کند که من به خاطر پیروزى انقلاب اسلامى (یعنى برقرارى یک نظام اسلامى در ایران که از کودکى آرزو داشتم) از ایران فرار کردم. سال ۱۳۵۴ کجا و ۱۳۵۷ کجا؟ تقریباً ۴ سال قبل از ایران به مصر رفتم.

در مورد سفرم به مصر و سپس به کانادا و تاثیرى که در پیشبرد و ارتقای تلاوت قرآن مجید در کانادا به‌ویژه در میان اهل سنت و جماعت سخنى از شما نشنیدم. حال براى افرادى مانند شما که تعداد آن ها هم کم نیست، من از ایکنا تقاضا دارم فرصتى به من بدهند تا این هاله شک و شبهه‌اى که در اطراف من به‌وجود آورده اند، شاید بر طرف شود.

«إِنَّ فِی ذَلِکَ لَذِکْرَى لِمَن کَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَهُوَ شَهِیدٌ»

یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا به‌زودی در مصاحبه با استاد مروت به انعکاس خدمات و خاطرات این استاد بزرگوار در داخل و خارج از کشور می‌پردازد.

----

استاد مروت: شروط ۱۵گانه‌ برای تدریس بهینه قرآن

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خادم
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ - ۱۶:۴۱
0
0
میشه لطفا یک عکس جدید از استاد منتشر کنید ، این عکستون خیلی تکراری شده .
m
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۷ - ۲۲:۲۱
0
0
سلام، لطفا در کنار مصاحبه با استاد مروت، تلاوت های ایشون رو هم در سایت قرار بدین، مثلاً در مصاحبه استادپرهیزگار عنوان شده بود که تلاوت استاد مروت در مسابقات مالزی رو از تلویزیون دیدن، پس حتما نوار این تلاوتهای قدیمی موجود هست، ولی عجیبه که حتی یک تلاوت هم از استاد مروت در اینترنت پیدا نمیشه!!
captcha