نخست‌وزیر هند توجه اسلام به علم و آموزش را ستود
کد خبر: 3315242
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

نخست‌وزیر هند توجه اسلام به علم و آموزش را ستود

گروه بین‌الملل: نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در سخنانی میزان توجه اسلام به مسئله آموزش و کسب علم را ستود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «تایمز آو ایندیا» (Times of India)، مودی در مراسم رونمایی از کتاب «تحصیل مسلمانان» که توسط «جی‌اس راجپوت»، مورخ و «سراج‌الدین قریشی»، رئیس مرکز فرهنگ اسلامی هند تألیف شده، اهمیت علم و آموزش در دین اسلام را مورد ستایش قرار داد.
وی در سخنرانی خود خطاب به مأموران عالی‌رتبه کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا و فرستادگان کشورهای اسلامی گفت: در قرآن کلمه «علم» 800 بار ذکر شده است و بعد از نام «الله» یکی از پرتکرارترین کلمات و این نشان‌دهنده اهمیت علم و دانش در دین اسلام است.
نخست‌وزیر هند در این مراسم فرا رسیدن ماه رمضان را نیز به میهمانان تبریک گفت.
تعامل نخست‌وزیر هند با مسلمانان معمولاً به دیدار با رهبران مسلمان هند محدود می‌شود و مراسم رونمایی این کتاب، اولین نشست رسمی مودی با نمایندگان عالی‌رتبه برخی کشورهای اسلامی مانند قطر، بحرین، اندونزی و مصر بود.
وی در این مراسم گفت: تنوع فرهنگی هند، بزرگترین نقطه قوت این کشور است. ما خوشبختیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم زبان واحد و فرهنگ مشابهی دارند اما از ادیان مختلفی پیروی می‌کنند.
مودی همچنین بر لزوم درک متقابل و تلاش برای پیشرفت و شکوفایی تأکید کرد.
نارندرا مودی که سال گذشته توانست با پیروزی در انتخابات، نخست‌وزیر هند شود، سابقه درخشانی در برخورد با مسلمانان این کشور ندارد.
در حال حاضر حدود یک پنجم از جمعیت 1 میلیارد و 27 میلیون نفری هند را غیرهندوها از جمله مسلمانان تشکیل می‌دهند. بر اساس آمار غیررسمی بیش از 175 میلیون مسلمان در هند زندگی می‌کنند.

captcha