توجه به آموزه‌های قرآن در عزاداری‌ حسینی
کد خبر: 2615433
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

توجه به آموزه‌های قرآن در عزاداری‌ حسینی

گروه اجتماعی: مدیر مؤسسه قرآنی نورالمبین امیدیه با بیان اینکه هدف قیام امام حسین(ع) احیای قرآن بود، بر ضرورت احیای برنامه‌های قرآنی در مراسم‌ عزاداری تأکید کرد.

فائزه عسکری، مدیر مؤسسه قرآنی نورالمبین امیدیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برنامه‌های این مؤسسه قرآنی همزمان با اربعین حسینی، اظهار کرد: هدف قیام امام حسین(ع) احیای قرآن بود. بر این اساس، همزمان با روزهای عزاداری‌های حسینی، برنامه‌های این مؤسسه با رویکرد شناخت جایگاه قرآن در نهضت امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت احیای برنامه‌های قرآنی در مراسم عزاداری تأکید کرد و گفت: احیای قرآن و تعالیم آن به‌عنوان هدف اساسی در برنامه‌ها و آیین‌های عزاداری حسینی در مؤسسه قرآنی نورالمبین امیدیه مورد توجه است. به این منظور، برنامه‌های عزاداری با قرائت قرآن و آموزش نکات مورد نیاز در حوزه قرائت آغاز می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالمبین امیدیه اظهار کرد: مداحی، قرائت دعا و سخنرانی از دیگر بخش‌های مراسم عزاداری حسینی در این مؤسسه قرآنی است. همچنین تلاش می‌شود سخنرانی‌ها با محوریت تبیین آیات موضوعی همچون حجاب و پوشش، ادب اجتماعی، روش زندگی، نماز، خمس و رفتارهای خانوادگی برای عزاداران حسینی برگزار شود.

به گفته عسکری جلسات عزاداری حسینی در روزهای نزدیک به اربعین حسینی گاه با حضور بیش از هزار عزادار عاشق در مؤسسه قرآنی نورالمبین امیدیه برگزار می‌شوند.

captcha