تلاش ژاپن برای جذب گردشگران مسلمان
کد خبر: 2605304
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

تلاش ژاپن برای جذب گردشگران مسلمان

گروه بين‌الملل: به گفته مسئولان شعبه ژاپن اتحاديه كشورهای آسيای جنوب شرقی، اين كشور با افزايش تلاش‌های خود، درصدد جذب گردشگران مسلمان از كشورهای جنوب شرقی آسيا است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «The Jakarta Post»، ژاپن با مطالعه ملزومات و نيازهای فرهنگی گردشگران مسلمان و راه‌های تأمين اين نيازها، درصدد است تا گردشگران مسلمان را به ويژه از كشورهای آسيای جنوب شرقی جذب كند.
دانانجايا آكسيموا، مدير بخش گردشگری شعبه ژاپن اتحاديه كشورهای آسيای جنوب شرقی اعلام كرد: تلاش برای جذب گردشگران با هدف كمك به اصلاح ركود بلندمدت اقتصادی در ژاپن انجام می‌شود و همچنين اين كشور را برای ميزبانی بازی‌های المپيك در سال 2020 آماده می‌كند.
از اين رو شعبه ژاپن اتحاديه كشورهای آسيای جنوب شرقی در حال آموزش به مسئولان و نهادهای ژاپنی برای شناسايی نيازهای گردشگران مسلمان است.
ماه گذشته اين مركز اقدام به برگزاری سمينارهايی با موضوع «چگونگی ميزبانی از گردشگران مسلمان» در شهرهای مختلف ژاپن كرد.
تلاش‌هايی نيز برای ايجاد يك وب‌سايت برای ارائه اطلاعات در مورد مسلمانان به مسئولان صنعت گردشگری ژاپن، در حال انجام است.
آكسيموا گفت: ژاپن با روشی ويژه در حال تمركز بر گردشگران مسلمان است و يك كمپين جدی برای جذب و ميزبانی از گردشگران مسلمان به راه افتاده است.
معرفی محصولات حلال به تاجران ژاپنی، آموزش پيدا كردن جهت قبله به هتلداران و اختصاص نمازخانه در هتل‌ها، ايجاد رستوران‌های حلال و سرو غذاهای مطابق با اصول اسلامی از ديگر تلاش‌هايی است كه در اين زمينه در كشور ژاپن در حال انجام است.
آسيای جنوب شرقی محل زندگی جمعيت قابل توجهی از مسلمانان جهان است. كشور اندونزی با بيش از 200 ميليون مسلمان، بيشترين جمعيت مسلمانان را در خود جای داده و مالزی با 17 ميليون مسلمان و فيليپين با حدود 5 ميليون مسلمان در اين منطقه واقع هستند.
captcha