خدمت‌رسانی همه‌جانبه ارتباطی و رسانه‌ای به زائران حرم مطهر رضوی
کد خبر: 2514760
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱

خدمت‌رسانی همه‌جانبه ارتباطی و رسانه‌ای به زائران حرم مطهر رضوی

گروه اجتماعي: مديركل روابط عمومی آستان قدس رضوی در تبيين خدمات نوروزی اداره‌ كل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: در ايام نوروز تلاش شد تا از جهات مختلف ارتباطی و رسانه‌ای، خدمات گوناگونی به زائران حرم مطهر رضوی ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حسين يوسفی، مدير كل روابط عمومی آستان قدس رضوی در تبيين خدمات نوروزی اداره‌ كل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: در ايام نوروز تلاش شد تا از جهات مختلف ارتباطی و رسانه‌ای، خدمات گوناگونی به زائران حرم مطهر رضوی ارائه شود.
وي افزود: با توجه به تشرف ميليونی علاقه‌مندان به بارگاه منور رضوی در ايام نوروز، در گام‌های نخست اطلاع‌رسانی و ايجاد ارتباط، تلاش شد تا آن‌ها را از خدمات اين اداره كل مطلع كرده و در گام‌های بعدی به اجرا و ارائه‌ خدمات پرداختيم.
يوسفی عنوان كرد: اداره‌ كل روابط عمومی آستان قدس رضوی همه ساله در ايام نوروز در راستا فراهم كردن تمهيدات لازم برای زيارتی با آرامش علاوه‌ بر ارائه‌ خدمات اطلاع‌رسانی در مسيرهای ارتباطی و در سطح شهر از طريق باجه‌های راهنمای زائر، ويژه‌نامه‌ای را تدارك ديده و در اختيار زائران قرار مي‌دهد كه با محوريت اطلاعات لازم برای زائران و مسافران شهر مشهد مقدس در اين ايام منتشر و در مسيرهای ارتباطی از قبيل فرودگاه‌، ايستگاه‌های راه‌اهن، پايانه‌های مسافربری و هم‌چنين در پايگاه‌های راهنمای زائر و مجتمع‌های بين راهی امام رضا(ع) توزيع مي‌شود.
وی در ادامه افزود: نشريه‌ «حرم» كه در تمامی طول سال به صورت هفتگی و در مناسبت‌های ويژه‌ مذهبی و ملی از جمله ايام دهه‌ كرامت، دهه‌ آخر صفر و هم‌چنين نوروز به صورت ويژه و به صورت روزانه چاپ و منتشر می‌شود، نيز در اين ايام به صورت روزانه اطلاعات گسترده‌ای شامل خبرهای داخلی آستان قدس رضوی و هم‌چنين خبرهای مهم كشور و جهان و فعاليت‌های برجسته آستان قدس رضوی در سال ۱39۱ را در اختيار زائران اين بارگاه منور قرار داد.
مديركل روابط عمومی آستان قدس رضوی به نشريات و ويژه‌نامه‌های نوروزی اين اداره كل به ويژه‌نامه‌ نوروزی حرم در 60 صفحه اشاره كرد و گفت: ويژه‌نامه‌ نوروز 1392 با محوريت اطلاعات لازم برای زائران مشهدالرضا(ع) در شمارگان 50 هزار نسخه منتشر و در مسيرهای ارتباطی مسافران از قبيل فرودگاه‌، قطارها و پايانه‌های مسافربری و هم‌چنين در پايگاه‌های راهنمای زائر و مجتمع‌های بين راهی امام رضا(ع) توزيع شد.
وي ادامه داد: زائران با مطالعه‌ اين نشريات می‌توانستند از اطلاعات مجتمع‌های ميان‌راهی آستان قدس رضوی، مؤسسات فعال اين مجموعه در ايام سال نو و هم‌چنين اطلاعاتی درباره‌ اماكن گردشگری مشهد مقدس، خدمات ارائه شده در حرم مطهر، راهنمايی‌های لازم برای زيارت و آشنايی با آداب زيارت و... بهره‌مند شوند.
يوسفی ادامه داد: با توجه به اين مهم كه آستان قدس رضوی به عنوان كانون توجه معنوی در كشور مطرح است، اداره‌ كل روابط عمومی آستان قدس رضوی همه ساله در بسياری از مناسبت‌های مذهبی و ملی به توزيع بسته‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی می‌پردازد كه در اين ايام نيز علاوه بر فضاسازی تبليغی صحن جامع رضوی با استفاده از فرمايشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، توليد پوستر اطلاع رسانی سخنرانی مقام معظم رهبری، بسته‌های فرهنگی شامل 5 هزار سررسيد سرزمين خورشيد و هم‌چنين 22 هزار تقويم چندبرگی و تك‌برگی را نيز به سراسر كشور ارسال كرد.
وي بيان كرد: يكی ديگر از خدمات ويژه‌ در اين ايام انجام چندين نظرسنجی از خدمات آستان قدس رضوی در ايام نوروز بود.
مدير كل روابط عمومی آستان قدس رضوی اظهار كرد: با توجه به اين‌كه عده‌ای از علاقه‌مندان و ارادت‌مندان به بارگاه منور رضوی توفيق دارند تشرف به حرم مطهر را به صورت حضوری تجربه كرده و عده‌ای نيز از سراسر دنيا دل‌های پرشور و شوق خود را از طرق ارتباطی مختلف متوجه مراكز مذهبی از جمله بارگاه منور رضوی می‌كنند، حضور شبكه‌های صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران در حرم مطهر رضوی، عطر معنويت را در سراسر جهان و ايران اسلامی می‌پراكند و در ايام نوروز سال جديد نيز شبكه‌های مختلف در اين رويداد معنوی حضوری فعال و مؤثر داشتند.
وی با اشاره به ارتباط‌های زنده و تلويزيونی و هم‌چنين برنامه‌های توليدی صدا و سيما از حرم مطهر رضوی در اين ايام خاطرنشان كرد: شبكه‌ استانی خراسان رضوی، شبكه‌ قرآن و معارف اسلامی و شبكه‌ سه با برنامه‌های زنده و ويژه در لحظه‌ تحويل سال و شبكه‌های اول و دوم سيما با برنامه‌های توليدی از حرم مطهر رضوی دل‌های زائران و مجاوران را به اين صحن و سرای مقدس روانه كردند.
يوسفی اضافه كرد: اداره‌ كل روابط عمومی آستان قدس رضوی علاوه بر فراهم كردن تمهيدات لازم برای حضور رسانه‌های گوناگون در ايام عيد سعيد نوروز در حرم مطهر رضوی، مستند فاخر «زائران بهار» را با محوريت شوق و بی‌قراری مسافران شهر مقدس مشهد از ابتدای سفر تا وصال به آستان ملك‌پاسبان امام رضا(ع) و ارائه خدمات ويژه به اين عزيزان توسط آستان قدس رضوی تدارك ديده و در اختيار شبكه‌های مختلف سيمای كشور قرار داد.
وی افزود: اداره‌ كل روابط عمومی آستان قدس رضوی از ارائه‌ خدمات در فضای مجازی در ايام عيد نوروز نيز غفلت نكرده و در اين راستا دوست‌داران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در ايام عيد سال نو می‌توانستند از خدمات چندگانه‌ وب‌سايت‌های رضوی استفاده كنند.
يوسفی گفت: پايگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، وب‌سايت‌‌های خبر، راديو، موبايل، عكس، فيلم و كودكانه را با نشانی‌های مجزا تدارك ديده و آن‌ها را در دسترس كاربران و علاقه‌مندان به حرم مطهر و بارگاه منور رضوی قرار داد كه در ايام نوروز نيز با توليد، بارگذاری و ارسال اخبار و توليدات ويژه به ارائه‌‌ خدمات ويژه‌ای پرداخته‌اند.
مدير كل روابط عمومی آستان قدس رضوی در پايان با اشاره به ارائه خدمات ويژه‌ كودكان عنوان كرد: كودكان نيز در ايام نوروز در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) از برنامه‌های خاصی برخوردار بودند و اداره‌ كل روابط عمومی آستان قدس رضوی از حضور اين زائران كوچك در جوار بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) غفلت نكرده و علاوه ‌بر تأسيس سايت كودكانه‌‌ رضوی به آدرس kodakane.aqr.ir و بارگذاری محصولات بهاری در اين وب‌سايت، كارگاه‌های مهدالرضا(ع) را در مركز همايش‌ها و نمايشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی داير كرد كه كودكان در آن‌ها از كارگاه‌های نماز، آداب زيارت، قصه، رنگ‌آميزی آيات، سفال، نقاشی ديواری، بازی و سرگرمی و مسابقه‌ی آيات بهره‌مند شدند.
وی در پايان خاطرنشان كرد: برپايی سفره‌‌ هفت‌سين قرآنی برگرفته از آيات قرآن مجيد و هم‌چنين سفره‌ هفت‌سين ملی و مذهبی برگرفته از آيين‌های ماندگار، از جمله فعاليت‌های ديگر اداره‌ كل روابط عمومی آستان قدس رضوی در مركز نمايشگاه‌ها و همايش‌های آستان قدس رضوی در ايام نوروز بود كه مورد استقبال زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی واقع شد.
captcha