امام راحل شخصيت يگانه تاريخ پس از اهل بيت(ع) بود
کد خبر: 1934112
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷

امام راحل شخصيت يگانه تاريخ پس از اهل بيت(ع) بود

خطيب جمعه انديمشك امام خمينی(ره) را شخصيت يگانه تاريخ پس از اهل بيت عصمت و طهارت(ع) ‏معرفی كرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در انديمشك، حجت‌الاسلام والمسلمين «نعمت‌الله خدامی» در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه افزود: آن شخصيت وارسته ‏همچنين يك عارف بزرگ و عامل واقعی به قرآن بود.
وی همچنين ضمن تسليت فرارسيدن سالروز رحلت ‏امام راحل به تشريح ابعاد شخصيت استكبارستيزانه ايشان پرداخت و اظهار كرد: آن امام بزرگوار ‏زمانی به قيام عليه ظلم و ستم جهانی اقدام نمود كه جهان تحت سلطه كامل زورگويان و ابرقدرت‌های ‏شرقی و غربی قرار گرفته بود و اسلام مهجور شده و تفكرات ناب الهی در كتب خاك می‌‌خوردند.
خطيب ‏جمعه انديمشك تصريح كرد: شرايط به‌گونه‌ای بود كه حرف‌های اسلام به زبان روز برای مردم جهان ‏بازگو نشده بود دين مسخره می‌شد، مومنين مورد اهانت قرار می‌گرفتند، اجازه ساخت مسجد از سوی ‏قدرت‌های مزبور داده نمی‌شد و توجه به قرآن تنها يك توجه صوری و تشريفاتی بود.
حجت‌الاسلام خدامی ‏تصريح كرد: در چنين شرايطی امام خمينی(ره) قد برافراشت و مردم را با ارزش‌های اصيل آشنا كرد.
وی ‏شجاعت، تدبير، مديريت و اخلاص را از ويژگی‌های بارز بنيان‌گذار كبير انقلاب اسلامی ايران عنوان ‏كرد و عامل توفيق ايشان را در برپايی انقلاب ارائه اسلام ناب محمدی به مردم و تلاش حداكثری به عمل به ‏آن دانست.
امام جمعه انديمشك با اشاره به شرايط كنونی كشور نيز اظهار كرد: امروز بيش از هر ‏زمان ديگری به تفكرات امام نياز داريم و به‌كار گيری خطوط تعيين شده از سوی آن رهبر فقيد با تاتسی از ‏مقام معظم رهبری می‌تواند در مقابله با دشمنان داخلی و خارجی و همچنين صدور انقلاب راهگشا ‏باشد.
حجت‌الاسلام خدامی در بخش ديگری از خطبه‌ها با محكوم كردن جنايت اخير رژيم صهيونيستی در ‏حمله به كشتی حامل كمك های بشر دوستانه به غزه اين حركت را از علائم ضعف و انحطاط آن رژيم ‏غاصب خواند.
خطيب جمعه انديمشك افزود: آنها با حمله به كشتی‌ای كه در آن از اهل يهود نيز حضور ‏داشتند ثابت كردند كه اسرائيل جنايت كار به هيچ كس و هيچ چيز رحم نمی‌كند.
وی با انتقاد از موضع سست ‏سران كشورهای اسلامی و عرب در اين خصوص گفت: اسلام آنها يك اسلام ظاهری است و سران اين ‏كشورها حتی جرأت و توان صدور يك بيانيه معمولی را در محكوميت رژيم صهيونيستی از خود نشان ‏ندادند.
حجت‌الاسلام خدامی گفت: اين موضوع نشان داد كه سران كشورهای عرب اسلامی حتی از مردم ‏كوچه و بازار خود كه در قبال اين جنايت عكس‌العمل نشان دادند عقب‌تر هستند.
امام جمعه انديمشك در ‏ادامه با تبريك ميلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر اظهار كرد: زن می تواند با تربيت ‏صحيح خود يك كشور را اداره كند و لازم است كه زنان از سوی مردان مورد را تكريم كامل قرار ‏گيرند.
همچنين، نمازگزاران جمعه انديمشك پس از اتمام آئين سياسی ـ عبادی نماز جمعه در ‏محكوميت حمله جنايتكارانه رژيم غاصب صهيونيستی به كشتی حامل مواد غذايی و بهداشتی به غزه از ‏مصلی مهديه تا ميدان شهدای چهارم آذر ((راه اهن)) دست به راهپيمايی زدند.‏
captcha