فيليپين صادرات محصولات حلال به خاورميانه را افزايش می‌دهد
کد خبر: 1838204
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۶

فيليپين صادرات محصولات حلال به خاورميانه را افزايش می‌دهد

گروه بين‌الملل: فيليپين با اتخاذ سياست‌های ويژه‌ای، صادرات محصولات حلال به كشورهای خاورميانه را در سال جاری افزايش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه جنوب شرق آسيا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی ameinfo، فيليپين در سال جاری برای افزايش صادرات محصولات حلال به كشورهای خاورميانه به ارزش 30 ميليون دلار تلاش خواهد كرد.
فيليپين همچنين با متمركز كردن فعاليت‌های خود در بازارهای امارات، بحرين، كويت، عمان، قطر و عربستان سعودی، قيمت اجمالی صادرات محصولات خود به اين بازارها را به 18 ميليارد دلار در سال گذشته رسانده است.
مبادله تجاری ميان مراكز اقتصادی كشورهای شورای همكاری خليج فارس و فيليپين نيز در سال گذشته 20 درصد رشد داشته و اين رقم برای صنايع محصولات حلال در فيليپين قابل توجه بوده است.
شورای تبليغ اسلام فيليپين به عنوان تنها مسئول صدور گواهينامه‌های محصولات حلال در اين كشور اطمينان داد كه طی سال جاری صادرات اين نوع محصولات رشد داشته باشد.
گفتنی است در پی افزايش تقاضای مصرف‌‌كنندگان مسلمان و غيرمسلمان فيليپينی برای استفاده از مواد غذايی حلال، بسياری از شركت‌های اين كشور به دنبال كسب مجوز حلال برای محصولات خود هستند و افزايش تقاضای مصرف‌‌كنندگان فيليپينی برای محصولات حلال، به دليل اطمينان از سلامت اين نوع محصولات بوده است.
captcha