پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی با هم داشته باشند
کد خبر: 1438010
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی با هم داشته باشند

گروه اجتماعی: دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت ۳۵ ساله ملت ایران در مقابل هجمه‌های دشمن برای ما سه گنج بزرگ هستند و هنرمندان ما باید از آنها نهایت استفاده را بکنند و در این راستا لازم است افرادی‌ که منبع انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت هستند با هنرمندان در ارتباط باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حسین قنادیان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور شامگاه یکشنبه، 19 مرداد در نشست با اصحاب رسانه لرستان در تالار بهمن شهر خرم‌آباد گفت: در حال حاضر 68 هزار نفر از هنرمندان کشور در عضویت بسیج هنرمندان هستند و 350 کانون بسیج هنرمندان در کشور فعالیت دارند.
وی با بیان این‌که بسیج هنرمندان از جمله نهادهایی است که در عرصه فرهنگ، هنر و ادبیات به‌منظور پاسداری از نظام ایفای نقش کرده‌ است، اضافه کرد: با توجه به نام‌گذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که فرهنگ مهم‌تر از اقتصاد است، ضرورت دارد هنرمندان ما نیز در عرصه فرهنگ حضور فعال داشته باشند.

آسیب‌های ماهواره برای خانواده‌ها تبیین شود

قنادیان با تأکید بر این‌که باید در خصوص فرهنگ جامعه و تغییر سبک زندگی مردم به سمت دینی با عزم ملی و یک مدیریت جهادی عمل کنیم، عنوان کرد: بسیج هنرمندان کشور به‌دنبال این است که آسیب‎های ماهواره را برای خانواده‎ها بیان و در این زمینه فرهنگ‎سازی کند که در این راستا رسانه‎ها نیز تأثیر زیادی دارند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به کمبود اعتبارات بخش فرهنگ اشاره و اظهار کرد: متأسفانه با وجود اهمیت بحث فرهنگ اما شاهد هستیم فعالیت‌های فرهنگی در کشور از نظر تخصیص منابع با مشکل مواجه است و اعتباراتی که به بخش فرهنگ اختصاص می‌یابد کافی نیست و نمی‌تواند جوابگوی نیاز این بخش باشد.

ضرورت بهره‌گیری از هنر برای مبارزه با جنگ نرم

وی در ادامه به تهاجم دشمن در عرصه جنگ نرم اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی خود علیه کشور ما از هنر و ادبیات کمک گرفته لازم است هنرمندان ما نیز با استفاده از هنر و ادبیات پاسخ تهاجم دشمن را بدهند که در این راستا هنرمندان بسیجی ما پیشگام شده‌اند و در حوزه ادبیات، فیلم و ... به مقابله با این تهاجم فرهنگی اقدام کرده‌اند.
قنادیان با اشاره به تهدیداتی که ماهواره برای خانواده‌ها دارد، عنوان کرد: لازم است در این مقوله آسیب‌ها و معضلات ماهواره برای خانواده‌ها تبیین شود.

فاصله گرفتن خانواده‌ها از سبک زندگی اسلامی؛ از تأثیرات ماهواره

وی ادامه داد: متأسفانه سبک زندگی خانواده‌های ایرانی تا حدود زیادی از آن سبک ایرانی و اصیل خود فاصله گرفته و این ناشی از فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای است که لازم است هنرمندان ما در زمینه ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی تلاش کنند.
قنادیان گفت: ما باید جهت هویت‌بخشی، خودباوری و خوداتکایی، اقتصاد مقاومتی، متکی بودن به داشته‌های خود میان مردم فرهنگ‌سازی مناسبی داشته باشیم.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و در رابطه با موضع‌گیری بسیج هنرمندان عنوان کرد: موضع بسیج هنرمندان در این بخش یک موضع‌گیری تهاجمی و مبتکرانه است و یک اجماع هنری در رابطه با بحث غزه در کشور شکل گرفته است.
وی از اعلام امادگی هنرمندان بسیجی برای اعزام به غزه خبر داد و افزود: هنرمندان بسیجی ما آمادگی خود برای اعزام به غزه جهت انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی در قالب فیلم، عکس را اعلام کرده‌اند که متأسفانه به‌دلیل بسته بودن مرز کشورهای همساه غزه این اعزام عملی نشد.

نامه بسیج هنرمندان به دبیرکل سازمان ملل برای محاکمه سران استکبار

وی ادامه داد: همچنین بسیج هنرمندان طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل سکوت مجامع بین‌المللی در بحث غزه را محکوم کرده و خواستار محاکمه سران استکبار به‌ویژه آمریکا، آلمان و رژیم صهیونیستی شدند، همچنین هنرمندان ما در بحث بازسازی روحیه و روان کودکان غزه و بازسازی غزه مشارکت فعال خواهند داشت.
قنادیان در رابطه با برنامه‌های این سازمان با بیان این‌که هدف ما در بسیج هنرمندان این است که فعالیت‌ها و برنامه‌ها در مرکز متمرکز نشود بلکه به استان‌ها نیز کشیده شود، گفت: بسیج هنرمندان عدالت توزیعی را مبنای کار خود قرار داده و در این راستا جهت رشد و تعالی هنرمندان استانی و شهرستانی برنامه‌ها و همایش‌ها به‌صورت چرخشی در استان‌ها برگزار می‌شود.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی و برپایی کارگاه‌های آموزشی را پاره‌ای از فعالیت‌های این سازمان بیان کرد و افزود: دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت 35 ساله ملت ایران در مقابل هجمه‌های دشمن برای ما سه گنج بزرگ هستند که هنرمندان ما باید از آنها نهایت استفاده را بکنند.
وی افزود: افرادی‌که منبع انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت هستند به‌منظور ماندگاری خاطرات خود با نویسندگان و هنرمندان در ارتباط باشند و علاوه بر این هنرمندان نیز باید با چهره‌های انقلابی و مبارزان قبل از انقلاب در ارتباط باشند تا بتوانند از خاطرات آنها که یک نوع ذخیره برای ماست استفاده کنند.
قنادیان در ادامه به مسئله کاهش جمعیت و ضرورت فرهنگ‌سازی در رابطه با افزایش نسل اشاره و عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر جامعه ما را به سمت زندگی مجردی هدایت می‌کنند و اعتماد و توکل به خدا برای فرزندآوری را در جامعه ما تا حدودی تضعیف کرده‌اند که جا دارد در این زمینه هنرمندان ما هوشیار باشند.

ضرورت استفاده از تکنیک‌های هنری برای تشویق مردم به فرزندآوری

وی گفت: لازم است هنرمندان ما با استفاده از تکنیک‌های هنری در راستای تبیین موضوع جمعیت و چگونگی پایداری نهاد خانواده ایمن و مطمئن فرهنگ‌سازی کنند و بحث جمعیت به یک گفتمان در کشور تبدیل شود.

captcha