اهتمام جدی مجلس برای پیگیری اقتصاد مقاومتی در سال 93
کد خبر: 1391375
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد:

اهتمام جدی مجلس برای پیگیری اقتصاد مقاومتی در سال 93

گروه سیاسی: محمدحسین فرهنگی گفت: در هفته نخست کاری، قوه مقننه گزارش معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در خصوص نحوه اجرای بودجه سال 93 و ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی بودجه را دریافت خواهد کرد تا معلوم شود چه گام‌هایی برای پی‌ریزی پایه‌های اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده است.

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، در خصوص تحقق شعار سال 92 اظهار کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و راهپیمایی 22 بهمن، نشانگر این بود که حماسه سیاسی با تمام ابعاد و لایه‌های پیدا و پنهان موردنظر مقام معظم رهبری تحقق یافت.
وی افزود: به یقین می‌توان اذعان کرد بخش اصلی خلق حماسه سیاسی در سال 92  بر دوش مردم بود که به نحواحسن انجام پذیرفت؛ اما حماسه اقتصادی که همت و عزم جدی مدیران و مسئولان ارشد کشوری و منطقه‌ای را می‌طلبید، به سرمنزل مقصود خود نرسیده است.

خلق حماسه اقتصادی مستلزم برنامه ای با اهداف کوتاه مدت و بلندمدت است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید یادآور شد که خلق حماسه اقتصادی و فعال شدن تمام چرخ‌های اقتصادی کشور مستلزم برنامه‌ای منسجم با اهداف کوتاه و بلندمدت است؛ لذا امید می‌رود با توجه به شکل‌گیری دولت تازه‌نفس، قدم‌های جدی‌تری در این خصوص برداشته شود.
وی همچنین از اهتمام جدی مجلس درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی در سال 93 خبر داد و افزود: در هفته نخست کاری، قوه مقننه گزارش معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در خصوص نحوه اجرای بودجه سال 93 و ضوابط و آئین نامه‌های اجرایی بودجه را دریافت خواهد کرد تا معلوم شود چه گام‌هایی برای پی‌ریزی پایه‌های اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده است.
فرهنگی دستیابی به چنین اهدافی را مستلزم درایت و داشتن برنامه زمان‌بندی منسجم و عاقلانه دانست و گفت: آنچه که مسلم است، مهمترین شاخصه هر اقدامی کاهش وابستگی به خارج و گسترش تعامل با جهان و عملیاتی کردن طرح‌های سودآور در کشور است.
وی ادامه داد: همچنین طبق برنامه‌ پیش‌بینی شده، قرار بر این است که در همین روزهای ابتدای سال، وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اقتصاد در این جلسات برنامه‌های عملی خود را در خصوص برنامه‌های فوق‌الذکر و همچنین بحث هدفمندسازی یارانه‌ها و خطوط کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن آن‌ها ارائه کنند.

اعتقادات مردم را به سمت تعلقات دینی، بومی و ملی سوق دهیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در حوزه فرهنگ نیز، توجه به درون‌مایه‌های داخلی را حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: باید به‌طور دقیق و راهبردی رصد شود که موج باورها و اعتقادات مردم به سمت تعلقات دینی، بومی و ملی و تعلقات و آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر جریان یابد و نه به سمت ایده‌هایی که منافی آنها است.
فرهنگی، حضور گسترده مردم در کاروان‌های راهیان نور و آشنایی با اندیشه‌ها و آرمان‌های والای شهدا و امام راحل(ره) را گامی اساسی در رسیدن به فرهنگ ایرانی - اسلامی عنوان کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اجرای صحیح سبک زندگی اسلامی، گفت: مسئولان و مردم برخی از کشورهای شرق آسیا توانسته‌اند با تکیه بر روش‌ها و اعتقادات بومی به نوعی خودکفایی در اقتصاد و فرهنگ کشورشان برسند؛ ما نیز امیدواریم که با تکیه بر پشتوانه غنی تمدن و فرهنگ و اصول کشورداری اسلامی، در بخش‌های مهمی مانند حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بتوانیم به سبک زندگی ایرانی - اسلامی دست یافته و آن را به عنوان الگویی جامع و کامل به دنیا ارائه کنیم.

captcha